Mercedesa EQA jest już dostępny do zamawiania. Ile kosztuje elektryczny SUV?
190-konny silnik elektryczny EQA generuje 375 Nm momentu obrotowego. Pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 s i rozwinięcie prędkości maksymalnej 160 km/h.
W salonach Mercedes-Benz w Polsce można zamawiać już nowy, kompaktowy model Mercedes-EQ w 100% na prąd – EQA. Wersja EQA 250 z silnikiem o mocy 190 KM i zasięgiem 426 km (cykl WLTP) kosztuje w Polsce od 199 900 złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów wiosną 2021 roku.
Kompleksowe wyposażenie standardowe EQA obejmuje między innymi: 18-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę łączącą tkaninę ze skórą syntetyczną ARTICO, fotele z regulacją odcinka lędźwiowego, wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą, system multimedialny MBUX, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, alarm antywłamaniowy, aluminiowe relingi dachowe, reflektory LED (statyczne) i adaptacyjną regulację świateł drogowych, wybór trybów jazdy DYNAMIC SELECT, elektrycznie otwieraną tylną pokrywę, przewody do ładowania z gniazdka domowego i ze stacji publicznej, kamerę cofania, nawigację, system ochrony pieszych, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach, a także ładowarkę pokładową 11 kW oraz pompę ciepła.
{{ gallery(3160) }}
Przeczytaj też: Mercedes EQA – nowy, elektryczny SUV. Jaki ma zasięg i kiedy trafi do dealerów?
Wśród opcji uwagę zwraca efektowny wizualnie, specjalny wariant Edition 1 (36 548 złotych), oferowany z okazji debiutu EQA. Bazuje on na pakiecie wyposażenia Advantage oraz linii Electric Art, którą wyróżnia dwubarwna tapicerka z akcentami w kolorze różowego złota. EQA Edition 1 oferuje m.in. podgrzewane przednie fotele, skórzaną tapicerkę, czarne relingi dachowe, stylizację AMG oraz obręcze kół AMG o średnicy 20”.
Nabywcy mają do wyboru również korzystnie wycenione pakiety dodatków, takie jak Advantage (kosztuje 9784 złotych i obejmuje m.in. wyświetlacze 10,25” oraz asystenta martwego pola) czy pakiet innowacji MBUX (5870 złotych, obejmuje wyświetlacz head-up i Asystenta wnętrza MBUX), a także rozszerzoną rzeczywistość dla MBUX-a (1991 złotych), dach panoramiczny (5972 złotych), wentylowane przednie fotele (4543 złotych), adaptacyjne zawieszenie (5053 złotych) czy wideorejestrator (1021 złotych).
{{ image(34045) }}
W przyszłości gama EQA wzbogaci się o kolejne warianty dopasowane do specyficznych wymagań klientów: będą to mocniejsze wersje z napędem na obie osie (z dodatkowym silnikiem elektrycznym) o mocy ponad 272 KM, a także odmiana o zasięgu ponad 500 km w cyklu WLTP.
{{ image(34044) }}
Nabywcy EQA otrzymują roczną subskrypcję usługi Mercedes me Charge, która obejmuje „zielone ładowanie” bez dodatkowych kosztów. „Zielone ładowanie” oznacza, że Mercedes me Charge dostarcza szczegółowe gwarancje pochodzenia, potwierdzające, że prąd do ładowania jest rekompensowany poprzez wprowadzanie do sieci energii ze źródeł odnawialnych. W rezultacie kierowcy EQA mogą być „ekologiczni”, ładując swój samochód w dowolnym ze 175 000 punktów ładowania Mercedes me Charge w całej Europie.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: