Premiera Infiniti Q 50 – relacja
22 stycznia w warszawskim Studio Tęcza odbyła się polska premiera najnowszego modelu samochodu spod znaku Infiniti.
Trzy hale o łącznej powierzchni 880 m2, piękne hostessy i nienaganna obsługa – Infiniti to marka z wyższej półki zatem cała premiera nie mogła wyglądać inaczej. Szeregi nieruchomo stojących modeli w idealnie skrojonych garniturach ustawionych wzdłuż ścian po obu stronach hali wzbudzały niemałe zainteresowanie.
Premiera Infiniti Q50 |
fot. Anna Nazarowicz |
Organizator imprezy zadbał o nutę tajemniczości, dlatego główny bohater wieczoru – model Infiniti Q 50 w najmocniejszej wersji hybrydowej – ukazał się wszystkim zgromadzonym dopiero po kilku minutach oczekiwania. Kształty nadwozia oraz piękny, biały lakier modelu z pewnością zrobiły wrażenie na wszystkich. Prezentowany egzemplarz napędza silnik elektryczny współpracujący z benzynowym o pojemności 3,5 litra, generując wspólnie 364 KM mocy. Potencjalni klienci będą mogli wybierać pomiędzy wersją tylnonapędową a napędzaną na cztery koła (AWD).
Jak na takie wydarzenie przystało, organizator zadbał o obecność specjalnego gościa – ten wymaga jednak specjalnej zapowiedzi. To zadanie należało do Marcina Prokopa, który w roli prowadzącego sprawdza się doskonale i tym razem nie było inaczej.
Prawdziwym zaskoczeniem była jednak obecność Marka Kondrata – polskiego aktora, reżysera oraz właściciela firmy Kondrat Wina Wybrane. Nie tylko opowiedział o swoim zamiłowaniu do samochodów tej marki, ale również podjął decyzję o zakupie jednego egzemplarza Q50 stając się jednocześnie po raz trzeci właścicielem samochodu Infiniti.
Po uroczystych wystąpieniach i przemowach nastąpiła krótka, multimedialna prezentacja możliwości oraz szeregu nowinek technicznych, jakimi może się ten model pochwalić.
Premiera Infiniti Q50 |
fot. Anna Nazarowicz |
Kolejne etapy prezentacji odbywały się jednocześnie w 3 halach, a w każdej z nich stał bohater wieczoru w coraz to lepszej wersji wyposażenia. Miłośnicy aut z silnikiem wysokoprężnym mogli podziwiać egzemplarze wyposażone w jednostki o pojemności 2.2 litra, dysponujące mocą 170 KM i momentem 400 Nm. Ceny samochodów z tym silnikiem zaczynają się od 144 000 złotych.
Hybryda, wyposażona w silnik V6 o pojemności 3,5 litra jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Standardem są tu: sportowe zawieszenie, układ odzyskiwania energii podczas hamowania i sportowe hamulce. Aby ostrzegać przechodniów przed pojazdem poruszającym się w trybie elektrycznym z niską prędkością, samochód wyposażono w system emitujący hałas, naśladujący odgłos silnika.
Wyróżnikiem wersji sportowej Q50 jest system adaptacyjnego kierowania pojazdem (Direct Adaptive Stering – DAS), zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie produkowanym seryjnie. Technologię znaną dotychczas z najnowocześniejszych samolotów odrzutowych, Infiniti przenosi teraz do swoich samochodów. Zaletą DAS jest dostosowywanie zarówno oporów kierownicy, jak i jej przełożeń do osobistych preferencji kierowcy i rodzaju nawierzchni. Integralnym elementem DAS jest raktywny asystent toru jazdy (Active Lane Control), który wyręcza kierowcę w korektach skrętu kierownicy, potrzebnych do utrzymania samochodu na obranym pasie ruchu podczas jazdy autostradą.
Q50 może zapamiętać osobiste ustawienia nawet dla czterech osób – trzech zarejestrowanych użytkowników i jednego gościa, obejmując w ten sposób wszystkie obszary związane z dynamiką osiągów, bezpieczeństwem oraz komfortem na pokładzie. To stworzone specjalne dla Q50 rozwiązanie cyfrowe nosi nazwę „Mój samochód mnie zna” (ang. My car knows me). Jego obsługa jest tak prosta jak nazwa. Całą ciężką pracę wykonują bowiem układy scalone, a nieliczne elementy sterujące są całkowicie intuicyjne w obsłudze.
Każdy z przybyłych na premierę gości mógł wsiadać, dotykać, zapoznać się z komputerem pokładowym oraz bogatym wnętrzem prezentowanych egzemplarzy. Dodatkowo wszystkie pomieszczenia były oświetlone różowo fioletowym światłem, dzięki czemu samochody prezentowały się jeszcze piękniej.
Premiera Infiniti Q50 |
fot. Anna Nazarowicz
|
Pierwsze spojrzenie – najważniejsze cechy Infiniti Q50
- Całkiem nowa stylistyka;
- Pierwsze Infiniti z nowej generacji modeli dla Europy;
- Napęd na tylne koła, skrzynia biegów manualna lub automatyczna;
- Nowy czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, mocy 170 KM, momencie obrotowym 400 Nm i emisji spalin poniżej 115 g CO2 na kilometr;
- Przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 9 sekund, przy zużyciu paliwa 4,4 l/100 km (wg producenta);
- Wersja hybrydowa Q50 Hybrid − pojemność 3,5 litra, moc 364 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 5,5 sekundy, emisja spalin poniżej 145 g CO2 na kilometr (wg producenta);
- Zastosowanie systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego i przełącznika trybu jazdy umożliwiającego kierowcy zmianę siły wspomagania kierownicy i przełożeń;
- Odciążający kierowcę system aktywnego asystenta pasa ruchu, który utrzymuje tor jazdy samochodu;
- System sterująco-informacyjny, z podwójnym ekranem dotykowym, umożliwiający zarządzanie informacjami i aplikacjami;
- Największy w klasie rozstaw osi zapewniający przestrzeń pasażerom podróżujących na tylnym siedzeniu;
- Nowe fotele zaprojektowane tak, aby podpierać kręgosłup, inspirowane przeprowadzonymi przez NASA badaniami nad stanem nieważkości;
Infiniti Q50 zjeżdża z taśm produkcyjnych zakładu w Tochigi. Oferowany jest w ośmiu kolorach nadwozia.
Elementy wyposażenia poszczególnych wersji Infiniti Q50
Q50 (w cenie od 144 000 zł)
§ system start-stop
§ tapicerka welurowa
§ kamera cofania
§ przełącznik trybu jazdy
§ łączność Bluetooth®
§ 6 poduszek powietrznych
§ tempomat
§ ogranicznik prędkości
§ podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
§ reflektory halogenowe i światła do jazdy dziennej
§ przednie i tylne światła przeciwmgielne w technologii LED
§ klimatyzacja dwustrefowa
§ Infiniti InTouch − podwójne, intuicyjne ekrany dotykowe (8- i 7-calowe)
§ 2 gniazda USB
§ wielofunkcyjna kierownica skórzana
§ system monitorujący i ostrzegający o zmianie ciśnienia w oponach
§ 17-calowe felgi stalowe z kołpakami
Wersja Premium (w cenie od 155 400 zł)
§ tapicerka skórzana
§ lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
§ podgrzewane przednie fotele
§ 17-calowe felgi aluminiowe z oponami typu run-flat
Wersja Sport (w cenie od 174 000 zł)
§ 19-calowe, trójramienne felgi aluminiowe z oponami typu run-flat
§ system adaptacyjnego kierowania pojazdem
§ aktywny asystent toru jazdy
§ sportowy przedni zderzak
§ reflektory w technologii LED z automatyczną regulacją wysokości i światłami do jazdy dziennej
§ aluminiowe elementy wykończenia
§ sportowe przednie fotele regulowane elektrycznie
§ kolumna kierownicy z elektryczną regulacją wysokości i oddalenia
§ inteligentny kluczyk z poszerzoną funkcją pamięci
§ magnezowe łopatki zmiany biegów przy kierownicy
§ aluminiowe pedały
§ podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
§ system monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w poszczególnych oponach
§ system oświetlenia sekwencyjnego
Q50S Hybrid (w cenie od 215 000 zł)
§ system adaptacyjnego kierowania pojazdem
§ sportowe zawieszenie
§ sportowe hamulce
§ system odzyskiwania energii podczas hamowania
§ ostrzegający pieszych system imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: