Mercedes-Benz i tajemnicze „3 R”, czyli co łączy samochody elektryczne i pszczoły
Zgodnie ze swoją strategią – Ambition 2039 – Mercedes-Benz chce, aby do 2030 roku połowę sprzedaży aut osobowych stanowiły modele zelektryfikowane: hybrydy plug-in i pojazdy w 100% elektryczne.
Mercedes konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju. Polski oddział producenta samochodów zgodnie z regułą „3 R” (Reduce, Reuse, Recycle), systematycznie ogranicza zużycie zasobów, dba o ich ponowne wykorzystanie, promuje recycling, podnosi świadomość ekologiczną pracowników i prowadzi działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Równocześnie konsekwentnie obniża średnią emisję CO2.
Zgodnie ze swoją strategią – Ambition 2039 – Mercedes-Benz chce, aby do 2030 roku połowę sprzedaży aut osobowych stanowiły modele zelektryfikowane: hybrydy plug-in i pojazdy w 100% elektryczne. Producent jest na dobrej drodze do tego celu. Po pierwsze, konsekwentnie poszerza gamę wersji dostępnych z hybrydowym napędem plug-in. Po drugie, w najbliższym czasie paleta elektrycznych aut z gwiazdą wzbogaci się o kolejne modele. Zaledwie kilka dni temu poznaliśmy pierwsze informacje na temat EQA – kompaktowego SUV-a na prąd, do którego wkrótce dołączy m.in. luksusowy elektryczny sedan EQS.
{{ gallery(3160) }}
Przeczytaj też: Mercedes EQA – nowy, elektryczny SUV. Jaki ma zasięg i kiedy trafi do dealerów?
Dbałość o środowisko oraz ograniczanie emisji szkodliwych substancji i zużycia zasobów dotyczy jednak nie tylko sprzedawanych samochodów. Mercedes-Benz Polska zmierza do neutralności środowiskowej na wielu polach – między innymi poprzez wdrażanie drobnych, ale znaczących działań oraz budowanie świadomości ekologicznej swoich pracowników .Do przykładów takich działań należy choćby likwidacja indywidualnych pojemników na śmieci, pozwalająca ograniczyć ilość zużywanych plastikowych toreb, oraz ustawienie pojemników do segregacji odpadów w przestrzeniach wspólnych. Mercedes-Benz Polska stara się też zmniejszać ilość plastiku zużywanego jako opakowania – zamiast wody w plastikowych butelkach dostępne są filtry kranowe do wody niegazowanej i gazowanej, a przed pandemią koronawirusa butelki w salach konferencyjnych zastąpiono szklanymi dzbankami oraz szklankami.
Mercedes-Benz Polska inicjuje także ekozmiany na zewnątrz od 7 lat patronując konkursowi „Eko Gwiazda” dla uczniów szkół a od trzech lat do udziału w konkursie zaprasza uczniów ze szkół ponadpodstawowycho profilu mechanicznym i technicznym z całej Polski. Zadaniem w tegorocznej edycji było przygotowanie filmu o tym jak poprawnie utylizować baterie i akumulatory.
Działania Mercedes-Benz Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju wpisują się w transformację energetyczną koncernu ze Stuttgartu – w tym roku warszawska siedziba firmy przy ul. Gottlieba Daimlera 1 rozpoczęła korzystanie z tzw. zielonej energii, pochodzącej z odnawialnych źródeł. Charakterystyczny budynek mieści zresztą nie tylko salon i serwis samochodów oraz biura pracowników, ale jest także… domem dla kilkuset tysięcy pszczół. Na dachu znajduje się bowiem 10 uli, a w każdym z nich mieszka rój liczący ok. 25 tysięcy tych owadów. Poza zwiększeniem populacji pszczół – praktycznie niezbędnych z punktu widzenia produkcji żywności dla ludzi – ta niecodzienna inicjatywa uwrażliwia pracowników i klientów na temat zmian klimatycznych. Jest też „słodki” skutek uboczny: pasieka Mercedesa produkuje własny miód:
Wierzymy, że zbiór małych działań może przynieść duży efekt, dlatego kwestie zrównoważonego rozwoju traktujemy poważnie nie tylko jako producent i dystrybutor samochodów, ale także jako pracodawca. Staramy się szukać przestrzeni, gdzie możemy być bardziej „zieloni” i z sensem ograniczać ilość odpadów – dlatego wprowadziliśmy segregowanie śmiecii eliminujemy plastik. A dzięki pasiece na dachu siedziby Mercedes-Benz Polska pozyskaliśmy ok. 300 tysięcy świetnych pracowników – pszczół, których populacja systematycznie maleje, a które są człowiekowi niezbędne.
{{ image(33784) }}
Zelektryfikowane Mercedesy służą nie tylko klientom, ale i pracownikom Mercedes-Benz Polska. W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju hybrydy plug-in i pojazdy w 100% elektryczne systematycznie zastępują pojazdy we flocie służbowych aut. Modele te są już także dostępne w ramach leasingu pracowniczego. I, co istotne, na terenie siedziby firmy można je ładować prądem pochodzącym z odnawialnych źródeł energii.
Jako firma motoryzacyjna dążąca do całkowicie bezemisyjnej mobilności, postanowiliśmy zacząć od siebie. Dlatego też od 2020 roku zaczęliśmy szeroko wykorzystywać samochody zelektryfikowane w naszej flocie służbowej. Jednocześnie rozbudowujemy naszą firmową infrastrukturę do ładowania samochodów oraz wprowadzamy rozwiązania pozwalające pracownikom ładować swoje samochody we własnych domach. Jeśli weźmiemy pod uwagę korzystanie przez Mercedes-Benz Polska wyłącznie z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, jesteśmy przekonani że stworzony przez nas ekosystem istotnie wpłynie na obniżenie całkowitej emisji CO2 naszej floty. I w nieco tylko dalszej przyszłości na jej całkowitą redukcję!
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: