Peugeot e-Expert: elektryczna furgonetka z zasięgiem do 330 km
Peugeot Expert oferuje teraz w segmencie kompaktowych furgonetek nową gamę aut z silnikiem w 100% elektrycznym.
Peugeot e-Expert jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby wszystkich typów odbiorców:
- rzemieślników (hydraulików, elektryków, kwiaciarzy, itp.) – jako prawdziwy partner na co dzień,
- firm dbających o wizerunek marki odpowiedzialnej ekologicznie (dostawy),
- administracji (szpitali, gmin, itp.) poszukujących pojazdu o zerowej emisji do transportu towarów pomiędzy oddziałami.
Dla bardziej nietypowych zastosowań możliwa jest zabudowa przez specjalistyczne firmy adaptacyjne, w szczególności w oparciu o wersję Platforma (np.: komora chłodnicza, podnośnik koszowy, itp.). Wierny strategii marki „Power Of Choice”, nowy Peugeot e-Expert zachowuje muskularny styl wersji spalinowych, uzupełniony o kilka charakterystycznych cech.
{{ image(33629) }}
Na zewnątrz:
- połyskujące logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia, z przodu i z tyłu pojazdu, dostępne z opcją pakiet Look,
- gniazdo ładowania na lewym przednim błotniku,
- dodatkowy grill w przednim zderzaku,
- emblemat „e-Ekspert” z tyłu.
Wewnątrz:
- zestaw analogowych wskaźników z kolorowym wyświetlaczem dostosowanych do obsługi pojazdu elektrycznego,
- specjalna grafika na centralnym ekranie dotykowym w nawigacji TomTom Traffic 3D, która pokazuje dostępne punkty ładowania oraz pozostały zasięg w zależności od stopnia naładowania akumulatora,
- nowy przełącznik „e-Toggle” sterujący przekładnią automatyczną,
- przełącznik wyboru trybu jazdy: Eco, Normal lub Power,
- elektryczny hamulec postojowy.
Nowy Peugeot e-Expert oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:
- Eco (60 kW, 190 Nm): maksymalizuje zasięg,
- Normal (80 kW, 210 Nm): optymalny podczas codziennego użytku,
- Power (100 kW, 260 Nm): optymalizuje wydajność podczas transportu ciężkich ładunków.
Peugeot e-Expert jest pierwszym elektrycznym pojazdem marki, który oferuje dwa poziomy zasięgu. Sposób użytkowania determinuje wybór zasięgu – pojemność akumulatorów litowo-jonowych wynosi odpowiednio 50 kWh lub 75 kWh.
{{ image(33630) }}
Wersje (Compact, Standard i Long) dostępne z akumulatorem o pojemności 50 kWh mają zasięg do 230 km zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures). Wersje Standard i Long mogą być wyposażone w akumulator o pojemności 75 kWh, który zapewnia zasięg do 330 km zgodnie z WLTP.
W połączeniu z systemem wymiany ciepła w kabinie pasażerskiej, układ chłodzenia akumulatora zapewnia szybkie ładowanie, optymalizację zasięgu i wydłużenie okresu eksploatacji. Dostępne są dwa typy ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rodzajów ładowania, z jednofazową ładowarką 7,4 kW w standardzie i opcjonalną trójfazową ładowarką 11 kW.
Dla użytkowników wersji z napędem w 100% elektrycznym dostępne są następujące technologie i asystenci kierowcy gwarantujący bezpieczeństwo i komfort:
- bezdotykowe otwieranie przesuwnych drzwi bocznych,
- bezkluczykowy dostęp i uruchomianie,
- wyświetlanie informacji w polu widzenia kierowcy,
- Grip Control,
- wspomaganie ruszania na wzniesieniu,
- kamera cofania Visiopark 1,
- aktywny regulator prędkości,
- alarm niezamierzonego przekroczenia linii,
- system ostrzegania przed kolizją,
- system Active Safety Brake,
- system wykrywania zmęczenia kierowcy,
- automatyczne przełączanie świateł mijania i drogowych,
- system monitorowania ograniczeń prędkości,
- rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych (stop, zakaz wjazdu),
- monitor martwego pola.
Smartfony są nierozłącznie związane z naszym codziennym życiem. W nowym e-Expercie informacje ze smartfonów są dostępne na centralnym wyświetlaczu dzięki kompatybilności funkcji MirrorScreen z systemami Apple CarPlay™ i Android Auto™.
Najnowsze
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Obowiązek corocznego stawiania się na okresowym przeglądzie w Stacji Kontroli Pojazdów, dotyczy niemal wszystkich posiadaczy samochodów. Wystarczy kilka lat, żeby miejsca na pieczątki skończyły się i pojawił się dylemat. Czy trzeba wtedy wymienić dowód rejestracyjny? -
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
Zostaw komentarz: