Toyota Gazoo Racing w nowej kampanii 2021 celuje w zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo!
Odkąd w 2017 roku Toyota Yaris WRC pojawiła się w Rajdowych Mistrzostwach Świata, sezon w Rajdzie Monte Carlo zaczynała od miejsca na podium tej legendarnej imprezy. Czy będzie tak i w tym roku?
W zespole pozostała trójka kierowców z poprzedniego roku – siedmiokrotny mistrz świata Sébastien Ogier, ubiegłoroczny wicemistrz świata Elfyn Evans oraz wschodząca gwiazda rajdów Kalle Rovanperä. W czwartym Yarisie WRC w tym sezonie zobaczymy Takamoto Katsutę, który jest kierowcą Toyota Gazoo Racing WRC Challenge Program i ma przejechać pełen cykl, zbierając doświadczenie. W Rajdzie Monte Carlo w nowej roli zadebiutuje Jari-Matti Latvala, który objął stanowisko szefa zespołu.
Ogier może uchodzić za faworyta Rajdu Monte Carlo. W końcu impreza odbywa się po drogach, w pobliżu których się wychowywał, a w Gap, skąd pochodzi, rajd ma swoją bazę. Co więcej, Francuz jest siedmiokrotnym triumfatorem tej imprezy. Jeśli dołoży jeszcze jedno zwycięstwo, będzie samodzielnym rekordzistą.
{{ image(33598) }}
Rajd Monte Carlo to najstarsza impreza tego typu – w tym roku obchodzi 110. rocznicę. Uchodzi za jedno z największych wyzwań z powodu zmiennych warunków na drogach. Jednego dnia, a niekiedy i w trakcie jednego odcinka specjalnego, kierowcy i piloci mogą mierzyć się zarówno z suchym, jak i mokrym asfaltem, a także ze śniegiem i lodem. To sprawia, że dobór opon jest kluczowy.
Od sezonu 2021 jedynym dostawcą ogumienia do najwyższej kategorii rajdowej jest firma Pirelli. Przez sześć tygodni, które dzielą start sezonu 2021 od ostatniej ubiegłorocznej rundy, zespół przetestował cztery rodzaje opon, z których można korzystać podczas Rajdu Monte Carlo. Impreza zacznie się już w czwartek od dwóch odcinków specjalnych na północ od Gap, gdzie mieści się baza rajdu. W piątek podczas porannej pętli zawodnicy zmierzą się z trzema nowymi odcinkami, a spośród nich dwa zostaną rozegrane także po południu. W sobotę zaplanowano trzy odcinki specjalne na wschód od serwisu, a w niedzielę cztery próby. Rajd liczy łącznie 14 odcinków specjalnych o dystansie niespełna 260 km. To najkrótsza edycja Rajdu Monte Carlo w historii.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: