Awaria w tysiącach samochodów Tesli! Co zrobi producent?
Sprawa dotyczy prawie 159 000 samochodów.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) w USA poprosiło Teslę o wycofanie 158 716 egzemplarzy Modelu S i Modelu X w celu naprawy lub wymiany ekranu dotykowego, znanego również jako jednostka kontroli mediów (MCU). Urzędnicy argumentują, że jazda bez właściwie działającego ekranu dotykowego stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa, które zwiększa ryzyko wypadku.
W liście wysłanym do działu prawnego Tesli, NHTSA napisało, że jej dochodzenie ujawniło, że w wielu samochodach (Model S i Model X), wyposażonych w procesor Nvidia Tegra 3 ze zintegrowaną pamięcią flash NAND eMMC 8 GB, to urządzenie zawodzi, prowadząc do awarii ekranu dotykowego, pozostawiając kierowców bez kamery cofania czy bez możliwości włączenia odmrażacza. Badacze zauważyli również, że problem ma niekorzystny wpływ na Autopilota.
Przeczytaj też: Tesla otworzyła nową, największą stację ładowania Supercharger. Gdzie?
Podobnie jak wszystkie procesory, jednostka Nvidia Tegra 3 ma ograniczoną żywotność. Jego pamięć flash może wytrzymać około 3000 cykli kasowania programu, zanim będzie musiała zostać wymieniona. Badacze odkryli, że dojście do tego punktu zajmuje pięć lub sześć lat. Te ramy czasowe zostały uznane za niewystarczające, biorąc pod uwagę, że oczekiwana wobec „długość życia” współczesnego samochodu są znacznie wyższe.
Innymi słowy, zwykła wymiana zepsutego ekranu dotykowego na nową, identyczną jednostkę nie zadowoli NHTSA. Tesla może zaakceptować ustalenia NHTSA i wycofać dane samochody lub odwołać się od decyzji. Na odpowiedź ma czas do 27 stycznia.
Przeczytaj też: Ile samochodów dostarczyła Tesla w 2020 roku? Znamy odpowiedź!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
jak to wycofać ? proponuję się dokształcić co to jest Recall .