Nowa Aprilia RSV4 ujrzała światło dzienne. Zobaczcie zdjęcia!
Dążenie do doskonałości w wykonaniu Aprilii jest jak obietnica czegoś niezwykłego. Również i tym razem włosi z Noale zagwarantowali nam ogrom wrażeń!
Historia Aprilii RSV4 to jedna z najbardziej fascynujących historii motocyklowych na świecie. Zbudowana z myślą o wygrywaniu na torze i w każdym teście porównawczym, dominuje przez dekadę, zdobywając uznanie krytyków i tytuły w każdej kategorii. W swojej najbardziej ekstremalnej wersji, RSV4 ściga się przecież nawet w MotoGP. Aprilia RSV4 była stale aktualizowana i udoskonalana z biegiem czasu, konsekwentnie pozostając punktem odniesienia dla sportowego charakteru i osiągów. Jest najlepszym przykładem tego, co można osiągnąć, wykorzystując cenne doświadczenie zwycięskiego działu wyścigowego, takiego jak Aprilia.
Styl inspirowany ultranowoczesnym RS 660 oraz kształty modelowane w tunelu aerodynamicznym zapewniają wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza, co znacznie poprawia osiągi przy dużych prędkościach, a dzięki konstrukcji skrzydeł aerodynamicznych poprawia również siłę docisku.
Winglety nie są już dodatkowym elementem osłon bocznych, ale są wbudowane w owiewki. To rozwiązanie optymalizuje stabilność przy dużych prędkościach i jednocześnie poprawia chłodzenie silnika. Potrójny przedni reflektor LED ze światłami DRL to teraz znak rozpoznawczy motocykli sportowych Aprilia udoskonalony funkcją doświetlania zakrętów poprawiającą widoczność.
Nowe są również przełączniki do sterowania elektroniką. Teraz są bardziej funkcjonalne i intuicyjne, a nowy wyświetlacz TFT jest większy i bardziej kompletny. Nowy system ECU Marelli 11MP wraz z nową sześcioosiową platformą inercyjną zapewnia lepsze zarządzanie elektroniką przy użyciu Ride-by-Wire. Udoskonalono również APRC, który uzupełniony został o wielopoziomowe sterowanie siłą hamowania silnikiem.
Dostępnych jest sześć trybów jazdy, trzy na tor (w tym dwa z możliwością pełnej konfiguracji) oraz trzy na drogę (w tym jeden w pełni konfigurowalny). Wystarczy wybrać jeden z nich, by automatycznie uzyskać najlepsze ustawienia pod względem kontroli trakcji, Wheelie Control, hamowania silnikiem, ABS i innych parametrów.
Pomimo ograniczeń związanych z wprowadzeniem normy Euro 5, dzięki konkretnym zabiegom technicznym, inżynierom Aprilii udało się uzyskać większy moment obrotowy oraz zachować dotychczasową moc, oszałamiających 217KM. Zabiegi te obejmują modernizacje związane z układem wydechowym oraz zwiększoną pojemność z 1077cm 3 do 1099cm 3.
Dostępne będą dwie wersje: podstawowa RSV4 (tylko w kolorze Dark Losail) oraz RSV4 Factory (w dwóch malowaniach: Aprilia Black i Lava Red). Obie wersje są napędzane zmodernizowanym silnikiem V4 o pojemności 1099cm 3 , ale można je rozróżnić standardowym wyposażeniem, które w przypadku Factory obejmuje kute aluminiowe felgi, półaktywny układ zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 oraz zaciski hamulcowe Brembo Stylema.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: