Honda GL1800 Gold Wing Tour. Dane techniczne

Honda Gold Wing to motocykl, który rósł i zmieniał się w ciągu dziesięcioleci, jednocześnie budując trwałą reputację wysokiej jakości, komfortowej maszyny doskonałej do podróżowania w nieznane.

Silnik i podwozie nowego Gold Winga Tour zostały przeprojektowane z zamiarem przesunięcia pozycji kierowcy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi. Przednie koło porusza się w górę i w dół, w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywności i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia.

Honda GL1800 Gold Wing Tour. Dane techniczne

Tłumienie ruchów koła jest regulowane elektrycznie. Zoptymalizowany pod względem gabarytów, nowy sześciocylindrowy silnik typu bokser nie stracił nic z mocy, momentu obrotowego czy fascynującej charakterystyki. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym (w motocyklach z opcjonalną przekładnią DCT), ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla. System regulacji momentu obrotowego (Honda Selectable Torque Control – HSTC) ma za zadanie kontrolować przyczepność tylnego koła.

Honda GL1800 Gold Wing Tour. Dane techniczne

Śmiało pochylona do przodu „czacha” motocykla, wraz z kompaktowymi proporcjami owiewek, tworzą dynamiczny, rozpoznawalny front modelu. Główna linia motocykla, biegnąca przez całą jego długość, zwraca uwagę na zróżnicowane funkcje górnej i dolnej części nadwozia. Centralnym elementem jest owiewka z wyrazistymi, płaskimi powierzchniami i detalami poprawiającymi aerodynamikę.

Dodaje to napięcia, wskazującego na potencjał, jaki oferuje motocykl w zakresie osiągów. Jeśli przyjrzymy się poszczególnym elementom i zespołom: zawieszeniu widelca na podwójnych wahaczach, sześciocylindrowemu silnikowi typu bokser czy układowi wydechowemu, to w każdym dostrzeżemy ich funkcjonalne piękno. Całość wygląda na dzieło ręki jednego konstruktora, tworząc wrażenie wyjątkowej spójności i najwyższego poziomu inżynierii wspomaganej elektroniką.

Honda GL1800 Gold Wing Tour. Dane techniczne

Całe oświetlenie, w tym podwójne światła przeciwmgielne, wykonano w technologii LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie, po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.

Honda GL1800 Gold Wing Tour. Dane techniczne

Prędkość, ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy), jest pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW), udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości oraz bardzo stabilną pracę napędu, szczególnie podczas jazdy pod górę. W przypadku modeli z klasyczną przekładnią, rozłączenie sprzęgła lub obrócenie manetki przepustnicy anuluje działanie tempomatu.

Moc maksymalna 126 KM pojawia się przy 5 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 170 Nm występuje przy prędkości obrotowej 4 500 obr/min. Średnica cylindrów wynosi 73 mm, o takim samym skoku tłoków. Osie lewych i prawych cylindrów przesunięte są względem siebie o 4 mm, a tuleje cylindrowe zostały wykonane z aluminium. Stopień sprężania wynosi 10,5:1. Zastosowano głowice cylindrów typu Unicam. Zawory wlotowe są sterowane za pomocą popychaczy palcowych, a zawory wylotowe za pomocą dźwigienek zaworowych. Rozrząd napędza współosiowy wałek dźwigienek dla zaworów wlotowych i wylotowych.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 24-zaworowy DOHC, 6-cylindrowy typu bokser

Pojemność skokowa

1833 cm3

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica x skok tłoka

73 mm x 73 mm

Stopień sprężania

10,5:1

Dopuszczalna Maksymalna

126 KM przy 5500 obr/min

Dopuszczalna Moment obrotowy

170 Nm przy 4500 obr/min

Pojemność układu smarowania

4,4 l (MT) / 5,6 l (DCT)

Emisja CO2

127 g/km

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Średnica przepustnicy

50 mm

Filtr powietrza

Mokry, z papierowym wkładem

Zbiornik paliwa

21,1 litra

Zużycie paliwa

5,5 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Zintegrowany z alternatorem (ISG)

Pojemność akumulatora

12V/20AH

Napięcie i prąd alternatora

12V/120A

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

(MT) Hydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi, wspomaganie krzywką ślizgową

(DCT) Hydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ciśnieniowe

Typ skrzyni biegów

(MT) 6 biegów z nadbiegiem i z elektrycznym biegiem wstecznym

DCT: 7 biegów do przodu i bieg wsteczny

Przełożenie wstępne

1.795 (79/44)

Przełożenia

(DCT) 1: 2,167    2: 1,696    3: 1,304       4: 1,038    5: 0,821     6: 0,667     7: 0,522      wsteczny: 1,190

(MT) 1: 2,200      2: 1,417    3: 1,036       4: 0,821     5: 0,667           6: 0,522

Przełożenie główne

Przy silniku 0,972

Przy kole 2,615

Przeniesienie napędu

Zamknięty łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa odlewana dwubelkowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

Dł.: 2615 mm

Szer.: DCT 905 mm / Man. 925 mm

Wys.: 1430 mm

Rozstaw osi

1695 mm

Kąt pochylenia kolumny

30,5°

Wyprzedzenie

109 mm

Promień skrętu

3,4 m

Wysokość siedziska

745 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

MT: 385 kg / DCT z poduszką powietrzną: 390 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Konstrukcja z podwójnym wahaczem

Tył

Pro Link

KOŁA

 

Przednie

130/70R 18

Tył

200/55R 16

Obręcz przednia

18 x MT3,5

Obręcz tylna

16 x MT6,0

HAMULCE

 

Typ układu

Elektronicznie sterowany D-CBS z systemem ABS

Przednie

Podwójne pływające tarcze 320 mm x 4,5 mm,  6-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieku metali

Tył

Wentylowana tarcza hamulcowa 316 mm x 11 mm, 3-tłoczkowy zacisk, klocki ze spieku metali

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze