
Toyota E-Palette – do złudzenia przypominają małe wagony metra. Kiedy pojawią się na japońskich drogach?
Toyota ogłosiła, że opracowała już system zarządzania pojazdami e-Palette, który najpierw zostanie przetestowany w eksperymentalnym mieście Woven City.
Toyota szykuje dla japońskich samorządów i firm rozwiązanie, które przeniesie transport publiczny w tym supernowoczesnym kraju w nową epokę. Skorzystają na nim także usługi i handel, które otrzymają nowe narzędzie docierania do klientów. To opracowany niedawno przez Toyotę Autonomous Mobility Management System (AMMS). Można go sobie wyobrazić jako grę strategiczną w rodzaju Factorio, tylko że operatorzy będą zarządzali pracą rzeczywistych pojazdów za pośrednictwem ekranu dotykowego.
Pojazdy e-Palette wyglądem chyba najbardziej przypominają małe wagony metra, które zamiast po torach swobodnie poruszają się po publicznych drogach. Ich ogromnym atutem jest uniwersalność i łatwość dostosowania wnętrza do chwilowych potrzeb – każdy wagonik może z dnia na dzień zamienić się w mobilny sklep, biuro, pokój hotelowy, autobus czy pojazd do transportu niepełnosprawnych. W pierwszej kolejności e-Palette mają służyć za małe autobusy poruszające się po stałych trasach. e-Palette to mocno przeszklony pojazd mieszczący do 20 osób.
Toyota po raz pierwszy pokazała go na targach Consumer Electronics Show w 2018 roku. Akio Toyoda, prezydent firmy, podkreślał wówczas, że pojazd e-Palette i oparty na nim system uniwersalnego transportu oraz nowej generacji usług to symbol transformacji Toyoty z producenta samochodów w dostawcę mobilności. W grudniu 2020 roku, prezentując nowy system zdalnego zarządzania pracą e-Palette, Toyota zapowiedziała, że będzie on dostępny na rynku komercyjnym za kilka lat.
Zanim to jednak nastąpi, AMMS będzie testowany w prototypowym eksperymentalnym mieście Woven City, które Toyota buduje w okolicach góry Fuji. Miasto o powierzchni 175 akrów będzie konglomeratem nowoczesnych technologii – będzie zasilane energią odnawialną i czystym wodorem, budynki powstaną z ekologicznych materiałów według innowacyjnych projektów architektonicznych, do jazdy po drogach będą dopuszczone wyłącznie bezemisyjne, często autonomiczne pojazdy, a w inteligentnych mieszkaniach będą pracowały roboty domowe.
Początkowo w Woven City zamieszka 360 osób. Obok ludzi prowadzących w nim normalne życie miasto zasiedlą inżynierowie Toyoty oraz naukowcy z ośrodków akademickich z całego świata, którzy będą mogli rozwijać w nim własne projekty oraz testować nowe technologie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Keltars i Bimbars w jednym żyli domu Lumpers na dole, Plumbars na górze. Paltalars przepimparne wyczyniał Pultarsy. Lampalalur palturny, nie eltrrał nikomu