Ssangyong stoi u progu bankructwa?
Marka należąca do indyjskiej grupy Mahindra nie była w tym roku w stanie spłacić kredytu bankowego w terminie i stara się o jego restrukturyzację.
Jak oficjalnie ogłosił producent, południowokoreańska firma SsangYong Motor Company (SYMC) złożyła wniosek o proces wsparcia restrukturyzacji autonomicznej, który zgodnie z koreańskim prawem pozwala marce Ssangyong na kontynuowanie produkcji i sprzedaży swoich pojazdów bez ograniczeń. Firma ma teraz maksymalnie trzy miesiące na rozwiązanie problemów z płynnością, w przeciwnym razie grozi im upadłość.
Indian Mahindra Group posiada obecnie 75% udziałów w Ssangyong. Ale Hindusi chcieli sprzedać swoje udziały latem i na próżno szukali nowego inwestora.
Jedną z przyczyn luki finansowej były trudności spowodowane pandemią Covid-19. Spowodowało to, że Ssangyong nie był w stanie spłacić pożyczki w JPMorgan Chase Bank, której termin spłaty przypadał na połowę grudnia. Powinna to być suma 60 miliardów wonów (równowartość dobrych 44 milionów euro). Na czas trwania procedury ASR ciężar spłaty kredytu głównego i odsetek ulega zniesieniu.
Ssangyong przeszedł kilka zmian właścicielskich od późnych lat 90-tych. Czwarty co do wielkości koreański producent samochodów należy do Daewoo od 1997 roku i został przejęty przez chińską grupę SAIC w 2004 roku. Od 2011 roku Mahindra pełniła rolę największego udziałowca. Dwa lata wcześniej Ssangyong złożył już wniosek o upadłość, co oznaczało, że Hindusi musieli zapłacić za markę jedynie symboliczną kwotę 2100 rupii (obecnie około 23 euro).
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: