Volvo uzupełnia elektryfikację serii XC60
SUV Volvo XC60 jest teraz dostępny z pełną gamą zelektryfikowanych układów napędowych.
Każdy napęd mild hybrid w gamie XC60 łączy w sobie potężny 2,0-litrowy silnik z 48-woltowym akumulatorem i systemem odzyskiwania energii kinetycznej KERS, aby zmniejszyć zużycie paliwa oraz poprawić właściwości jezdne i reakcję, szczególnie przy niskich prędkościach. Zintegrowany generator rozrusznika ma zapewnić również szybsze i cichsze ponowne uruchamianie silnika.
Ta konfiguracja miękkiej hybrydy może być połączona z napędem na przednie koła w silniku wysokoprężnym B4 o mocy 197 KM i benzynowym B5 o mocy 250 KM, aby uzyskać optymalną wydajność.
Przeczytaj też: Miękka hybryda, czyli ile musisz dopłacić, żeby… NIC nie oszczędzić
XC60 jest dostępny z również trzema hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in. Łączą one 2,0-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem i turbodoładowaniem, który napędza przednie koła, oraz silnik elektryczny napędzający tylne koła, zapewniając wyjątkową wydajność hybrydy plug-in połączoną z pewnością napędu na wszystkie koła.
Podstawową wtyczką jest Recharge Plug-in Hybrid T6. Silnik benzynowy i silnik elektryczny Volvo XC60 generują łącznie 340 KM mocy, a w razie potrzeby, jego akumulator wysokonapięciowy pozwala mu przejechać do 52 kilometrów na samym napędzie elektrycznym, bez emisji spalin i bez kropli benzyny.
Recharge Plug-in Hybrid T6 jest dostępny w popularnych wersjach wyposażenia R-Design i Inscription.
Przeczytaj też:Test Volvo XC60 – ostatnie 5 minut
Nad T6 znajduje się 390 KM Recharge Plug-in Hybrid T8, który jest dostępny w wysoce wyspecjalizowanej formie R-Design Pro i Inscription Pro. Najmocniejszy w gamie jest 405-konny Recharge Plug-in Hybrid T8 Polestar Engineered, który posiada szereg ulepszeń w układzie napędowym, zawieszeniu i hamulcach, dzięki czemu jest najbardziej dynamiczny ze wszystkich XC60.
Każda hybryda plug-in XC60 ma akumulator wysokonapięciowy 11,6 kWh, który według zapewnień Volvo można całkowicie naładować w zaledwie dwie i pół godziny.
Steve Beattie, szef sprzedaży Volvo Car , powiedział:
XC60 zawsze stanowiło idealne połączenie luksusu, technologii i bezpieczeństwa, a teraz, dzięki najnowszym zaawansowanym hybrydowym układom napędowym, jest bardziej atrakcyjne.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: