Schumacher zadebiutuje w F1 jeszcze w tym sezonie? Niemiec twierdzi, że jest na to gotowy
Mick Schumacher jest gotowy do startu w Grand Prix Abu Zabi, jeśli Haas F1 Team poprosi go o zastąpienie Romaina Grosjeana.
Mick Schumacher, syn siedmiokrotnego mistrza świata, legendarnego Michaela, został potwierdzony jako kierowca zespołu Haas, od sezonu 2021. Ale los może sprawić, że zadebiutuje w Formule 1 jeszcze w tym sezonie. Podczas Grand Prix Abu Zabi młody Schumacher mógłby zastąpić Romaina Grosjeana, który powraca do formy po dramatycznie wyglądającym wypadku z Grand Prix Bahrajnu.
Przeczytaj też: Mick Schumacher będzie ścigać się w Formule 1!
W najbliższy weekend, podczas Grand Prix Sakhiru, Grosjeana zastąpi Pietro Fittipaldi. Francuz natomiast, który w środę został wypisany ze szpitala, chciałby powrócić za kierownicę bolidu F1 podczas Grand Prix Abu Zabi, finału sezonu 2020, tydzień później.
Przeczytaj też: Romain Grosjean po wypadku, w którym niemal stracił życie, chce wrócić do F1
Decyzja o starcie Grosjeana zostanie podjęta dopiero w przyszłym tygodniu, ale Mick Schumacher już wyraził gotowość, gdyby potrzebne było zastępstwo:
Moim zdaniem to świetne, że jestem uważany za gotowego do startu. Czuję, że tak jest. Oczywiście stanowiłoby to duże wyzwanie, ale sądzę, że dzięki temu jeszcze bardziej poznałbym samochód Formuły 1 i jeszcze lepiej przygotował się na przyszły rok.
Günther Steiner, szef zespołu Haas, podkreśla jednak, że jeszcze nie zapadły żadne decyzje:
Nie rozmawialiśmy o tym. Jak mówiłem już wcześniej, zobaczymy w poniedziałek, w jakim stanie będzie Romain.
Mamy wielu kierowców w gotowości, którzy mogą zastąpić Romaina, ale ostateczna decyzja zapadnie wtedy, kiedy będziemy mieli stuprocentową pewność, że nie może prowadzić. Uważam, że współpracę z Haasem powinien zakończyć w wyścigu, a nie jako widz. Taki jest nasz cel.
Nawet jeśli Schumacher nie zastąpi Grosjeana w wyścigu o GP Abu Zabi, to i tak pojeździ bolidem Haasa w trakcie tego wyścigowego weekendu. Młody Niemiec pojawi się na torze w piątkowym treningu przed GP Abu Zabi. Steiner bagatelizuj jednak znaczenie tej sesji. Ważniejsze będą zimowe testy w nowym bolidzie:
Są tylko trzy dni testów przez następnym sezonem. Będą o wiele ważniejsze niż ten trening. Sądzę, że wszyscy znają moją opinię na ten temat. Fajnie, że pojeździ, ale niewiele się z tego nauczy. Największe doświadczenie zdobywa się, kiedy trzeba poradzić sobie z presją podczas wyścigu. Z pewnością sesja testowa dla młodych kierowców będzie dla niego dobra, dzień w bolidzie zawsze jest przydatny. Jednak najważniejsze będą testy przedsezonowe. Nie możemy sobie pozwolić na żadne problemy przez te trzy dni, ponieważ to niewiele jazdy, dodatkowo podzielonej na dwóch kierowców.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: