Ford Kuga z napędem hybrydowym prowadzi się lepiej, dzięki… Sztucznej inteligencji?
Od kilku dekad systemy napędu na cztery koła zapewniają lepsze wykorzystanie przyczepności kół na śliskich nawierzchniach, przekazując moc na wszystkie cztery koła. Z czasem pojawiły się systemy napędu na wszystkie koła (AWD) potrafiące wykryć, które koła mają najlepszą przyczepność. Ford postanowił zatem wprowadzić system rozłączania napędu AWD w SUV-ie Kuga,
System ten wykorzystuje dla poprawienia ekonomiki sztuczną inteligencję, zarządzającą wyłączanie w sprzyjających warunkach jazdy inteligentnego napędu na cztery koła Intelligent All-Wheel Drive 1. System może ponownie włączyć napęd AWD w czasie krótszym, niż mgnienie oka, gdy tylko uzna, że należy skorzystać z dodatkowej dostępnej przyczepności kół.
Inteligentny system napędu na wszystkie koła Kuga Hybrid Intelligent All-Wheel Drive 1 stale monitoruje, które koła mają najlepszą przyczepność, wykorzystując informacje z wielu czujników zamontowanych w pojeździe.
Moc benzynowo-elektrycznego, hybrydowego układu napędowego jest płynnie rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła, co zapewnia płynność jazdy i precyzję zachowania w zakrętach, przy czym zmiana rozdziału momentu obrotowego na osie trwa mniej niż 20 milisekund. W sytuacjach, gdy przednie koła mają niedostateczną przyczepność do nawierzchni, system może wysyłać nawet 100 procent mocy na tylne koła.
Co najważniejsze, wyłączony napęd tylnych kół w systemie AWD jest zawsze gotowy do ponownego włączenia się, jeśli systemy elektroniczne ustalą, że inteligentny napęd wszystkich kół 1 jest lub wkrótce może być potrzebny.
Elektronika układu napędowego AWD monitoruje informacje z systemów samochodu, w tym z kontroli trakcji i ABS w celu określenia prędkości obrotowej i poślizgu kół, a także sygnały dotyczące aktywacji wycieraczek i temperatury zewnętrznej w celu określenia warunków pogodowych, może nawet wykryć, czy Kuga Hybrid holuje przyczepę, aby na podstawie tych informacji podjąć decyzję w ciągu zaledwie 10 milisekund.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: