Maserati Ghibli już dostępne w Polsce – cena
Do salonu sprzedaży Maserati w Polsce trafiła właśnie najnowsza, średniej wielkości limuzyna o zacięciu sportowym, Maserati Ghibli. Cena pojazdu zaczyna się od 350 tys. zł (84 tys. euro) i ma być motorem sprzedażowym producenta.
Zamiarem konstruktorów Maserati Ghibli było stworzenie komfortowej limuzyny o sportowym charakterze. Kształt Ghibli zbliża tę czterodrzwiową limuzynę do wyglądu coupe, a przedni wlot powietrza i reflektory dodają pojazdowi drapieżności.
– W samochodzie najlepiej będą czuć się osoby aktywne i dynamiczne, które poszukują auta o sportowych osiągach i jednocześnie dystynkcji i elegancji. Najnowszy model Ghibli to pierwszy, prawdziwie sportowy sedan executive. Kierowcy Ghibli będą wyróżniać się wśród innych, świetnych technicznie, jednak już dość spowszedniałych samochodów. A przecież przy wysokiej cenie pojazdu bardzo ważna jest jego unikalność i wyjątkowość – mówi Wiesław Litewski, dyrektor sprzedaży Maserati w Polsce.
Podobnie jak Maserati Quatroporte karoserie Ghibli zbudowano przy wykorzystaniu różnych stali i stopów aluminium w celu obniżenia masy auta oraz zwiększenia sztywności pojazdu i jego wytrzymałości. Przednią część nadwozia wykonano z odlewu aluminium ze wzmocnieniami krzyżakowymi, a tylną część ze stali walcowanej. Profil boczny zdominowany jest przez linię w karoserii, która biegnie od tradycyjnych wlotów powietrza za przednimi kołami aż do tylnych świateł. Ghibli utrzymuje również charakterystyczny dla Maserati słupek C, który jest ważnym elementem konstrukcyjnym samochodu z klasycznym logo Trident.
Silniki i układ napędowy
Silniki benzynowe opracowano we współpracy z Ferrari. W ofercie dostępne są dwa turbo V6 o pojemności 3,0l w połączeniu z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów, które zapewniają niezwykłą szybkość zmiany biegów i doskonałe osiągi. Najmocniejszy silnik Twin Turbo o mocy 301 kW (410 KM) przy 5500 obrotach na minutę i moment obr 550 Nm już przy zaledwie 1750 obr dostępny jest w wersji z napędem na tylną oś (Ghibli S) oraz z najnowszym napędem na cztery koła (Ghibli S Q4). Pojazd z napędem na obie osie przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 4,8 sek., a wersja z napędem na jedną oś w 5 sek. Prędkość maksymalna auta wynosi 285 km/godz. Ghibli z 3,0l silnikiem benzynowym turbo V6 o mocy 243 kW (330 KM) i momencie obr 500 Nm ma również doskonałe parametry. Prędkość 100 km/h osiąga w 5,6 sek. i zużywa zaledwie 9,6 l paliwa na 100 km.
Maserati Ghibli |
fot. Maserati |
Silnik benzynowy V6 zastosowany w Ghibli jest technologicznie zbliżony do silnika 3,8l V8 w Quattroporte z ciśnieniem bezpośredniego wtrysku paliwa od 200 barów, z dwoma równoległymi o niskiej bezwładności turbosprężarkami o czterech zmiennych fazach, po jednej dla każdego wałka rozrządu. Ta zaawansowana technologia umożliwia silnikowi V6 Ghibli S uzyskać 90 proc. swojego momentu obrotowego już przy 1500 obr/min.
Maserati Ghibli TD to pierwszy model w historii firmy wyposażony w silnik Diesla – 3,0 l V6 turbo-diesel o mocy 202 kW (275 KM) przy 600 Nm momentu obrotowego. Ghibli TD z silnikiem wysokoprężnym przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy, a jego spalanie wynosi 5,9 litra na 100 km, przy emisji 158 g/km CO2. Niezwykła moc silnika osiągnięta została dzięki kilku nowoczesnym rozwiązaniom. Turbosprężarka o zmiennej geometrii z łożyskiem kulkowym zmniejsza tarcie i turbo dziurę. Stalowe kolektory wydechowe stosują technologię szczeliny powietrznej dla wyższych temperatur spalin i większego przepływu energii gazu. Z kolei system bezpośredniego wtrysku paliwa tzw. Common Rail z ciśnieniem wtrysku 2000 bar i krótkim czasem działania wtryskiwaczy gwarantuje doskonałe reagowanie silnika oraz zmniejszenie emisji spalin.
Układ kierowniczy
Maserati Ghibli jest jedynym samochodem w swojej kategorii, który posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zarówno w wersji z tylnym napędem jak i na cztery koła.
Dzięki niemu zapewniona jest lepsza przyczepność w zróżnicowanych warunkach jazdy. Rozstaw osi w Maserati Ghibli to 2,99 m i jest o 20 centymetrów mniejszy niż w Quattroporte. Całkowita długość pojazdu wynosi 4,97 m, czyli jest o 29 cm krótsza niż nowego Quattroporte. Standardowy rozmiar kół i opon Maserati Ghibli to 18 cali. Możliwe jest także założenie felg w rozmiarach 19, 20 i 21 cali.
Układ wydechowy
Charakterystyczny dla Maserati dźwięk silnika, modulowany w zależności od stylu jazdy kierowcy, zapewnia system Maserati Active Sound i jego dwa akustyczne siłowniki. Po naciśnięciu na tunelu środkowym przycisku Sport dźwięk silnika staje się jeszcze bardziej emocjonujący.
Zawieszenie
W konstrukcji zawieszenia wykorzystano system dwuwahaczowy z przodu i wielowahaczowy z tyłu, ten sam który okazał się hitem w Quattroporte zapewniając dużą przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach drogowych.
Układ hamulcowy
Wszystkie modele Maserati Ghibli wyposażone są w stało-szczękową technologię hamowania. W Ghibli S zamontowano wentylowane i nawiercane przednie tarcze hamulcowe 360 mm x 32 mm oraz wentylowane tylne tarcze 350 mm x 28 mm. Hamulce posiadają sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz cztery na tylnych kołach. Droga wyhamowania ze 100 km/h do 0 to tylko 36 metrów.
Maserati Ghibli, podobnie jak wszystkie inne modele producenta obejmuje 5 lat gwarancji w Polsce.
Źródło: Maserati
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: