
Honda CRF300L i CRF300 Rally – producent aktualizuje dwufunkcyjne motocykle
Honda aktualizuje swoje dwufunkcyjne motocykle i zaprasza fanów marki w podróż - od tej dookoła osiedla po tę dookoła świata. Skusicie się na tych motocyklach na wyprawę życia?
Oba motocykle w wersji na rok 2021 otrzymają znaczące udoskonalenia, w tym nowy silnik o większej pojemności, zamontowany obecnie na znacznie lżejszym podwoziu, co poprawia stosunek mocy do masy pojazdu o 13%. Zgodny z normą EURO 5, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, czterozaworowy silnik DOHC o pojemności 286 cm3, osiąga maksymalną moc 27 KM przy 8500 obr/min, a dzięki dłuższemu skokowi tłoka rozwija o 18% wyższy moment obrotowy, sięgający 26,6 Nm przy 6500 obr/min (od 18,2 kW przy 8500 obr/min do 22,6 Nm przy 6750 obr/min).
Fazy rozrządu zostały zmienione wraz z przeprojektowanym układem dolotowym i wydechowym w celu uzyskania znacznie wyższego momentu obrotowego i mocy w średnim zakresie prędkości silnika. Przełożenia biegów 1-5 są krótsze, co zwiększa korzyści wynikające z wyższego momentu obrotowego i większej mocy.
Siła nacisku, potrzebna do wciśnięcia dźwigni sprzęgła, została zredukowana o 20%, co wraz ze sprzęgłem antyhoppingowym ułatwia radzenie sobie z przyczepnością tylnego koła. Przeprojektowana, częściowo podwójna stalowa rama kołyskowa, aluminiowy wahacz i dolna półka to najważniejsze elementy, które pozwoliły obniżyć masę całkowitą motocykla o 4 kg. Sztywność ramy zoptymalizowano w wyniku dążenia do idealnej równowagi pomiędzy informacją zwrotną z nawierzchni i pewnością prowadzenia.
Geometria układu kierowniczego została precyzyjnie dostosowana do zwiększonego prześwitu oraz do większego skoku zawieszeń obu kół (o 10 mm z przodu i 20 mm z tyłu w CRF300L oraz o 10 mm z przodu w CRF300 Rally). Między owiewkami modelu CRF300L umieszczono smuklejszy zbiornik paliwa o pojemności 7,8 litra oraz siedzisko, nowy jest też wyświetlacz LCD (Pozytyw).
Aby zapewnić łatwe, nie wymagające wysiłku manewrowanie, pozycja jazdy została zmieniona – kierownica jest lekko przesunięta do tyłu, a podnóżki obniżone i cofnięte. Podniesiona o 5 mm wysokość siedziska wynosi obecnie 880 mm. CRF300 Rally otrzymał natomiast siedzenie o wysokości 885 mm – o 10 mm niższe, szersze, montowane na gumach, a jego zbiornik paliwa został powiększony o 2,7 l – do 12,8 l.
W kierownicy zastosowano wewnętrzne obciążniki ograniczające drgania, na podnóżkach znajdują się gumowe nakładki, a kierunkowskazy LED są mocowane elastycznie, co zwiększa ich mechaniczną odporność.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: