Kobiece modyfikacje motocyklowe: Honda CBR 600
Marta Faron to entuzjastka motocykli, która dodatkowo wszystkie swoje sprzęty przerabia według uznania, tworząc niepowtarzalne modele. Tym razem Marta postawiła na modyfikację Hondy CBR 600 F3 na maszynę do stuntu. Oto zmiany, jakich dokonała.
Motocykl, którego modyfikacji podjęła się Marta, to Honda CBR 600 F3 z 1998 roku. Zdecydowała się na niego, gdyż szukała taniego, solidnego, wytrzymałego motocykla, który się będzie nadawał do nauki stuntu.
– Najbardziej zależało mi na F3, bo w tych przedziałach cenowych to chyba najlepszy wybór – mówi Marta – z jednej strony ma trochę wad, jak to, że jest na gaźnikach, a nie na wtrysku, ale z drugiej strony czasem jego wady są jednocześnie zaletami, jak stalowa rama: ciężka, ale bardziej wytrzymała niż aluminiowe w nowszych motocyklach. Niewątpliwie bardzo dużym plusem jest to, że jest to popularny motocykl, co wiąże się z dostępnością części używanych w przystępnych cenach.
Marta Faron i jej wierny pomocnik |
fot. z archiwum Marty Faron |
Pytana o to, czy miała konkretny pomysł na przeróbkę, czy też może wszystkie zmiany wychodziły spontanicznie, Marta odpowiada:
– Część była już wcześniej przemyślana, część pomysłów powstawała w trakcie, a część po konsultacji z osobami, które mają doświadczenie w stuncie. Motocykl ten ogólnie jest przeciwieństwem SV-Busy (motocykl, o którym pisałyśmy tutaj, przyp.red.), bo ma być zrobiony jak najniższym kosztem. Ważne, żeby tylko technicznie był dobrze przygotowany. Do wizualnej strony nie przywiązuję takiej wagi, bo i tak będzie często lądował na asfalcie i zbierał blizny – już ich trochę ma. Co go łączy z moją SV? Kolorystyka oczywiście pozostaje zbliżona – już się zdarzyło kilka razy, że został z nim pomylony.
fot. z archiwum Marty Faron |
Tak wygląda lista dokonanych już zmian:
– odwrócony smok
– założona przegroda w misie olejowej + ok. 0,5l oleju ponad stan
– tylna zębatka 64 zęby (w serii ma 45) + dłuższy łańcuch
– Hand Brake na dwóch 4-tłoczkowych zaciskach z F4i
– klatka
– stalowe sety z pegami (tył)
– stelaż z tyłu
– szersza opona z tyłu: 180-tka, zamiast 160-tki
– zmieniony i wklepany bak (muszę go jeszcze mocniej wklepać i wykleić)
– prosta kierownica Accel
– tłumik: skrócony micron
– błotnik (był chwilowo, ale już go zdjęłam)
– shark fin (był chwilowo, ale się zgubił)
– wyrzucone owiewki zadupka
– zmienione mocowanie rejestracji, lampy tylnej, kierunkowskazów (kierunkowskazy zostaną zmienione w najbliższym czasie na inne)
– założone lusterka
-założone kierunki
– wentylator podpięty na krótko pod przełącznik świateł długich
– wyrzucony licznik i wiązka elektryczna skrócona o połowę – założony licznik rowerowy
– poza tym ogólny serwis jak: czyszczenie i synchronizacja gaźników, wymiana świec, klocków hamulcowych, wszystkich płynów, filtrów.
To jeszcze nie koniec. Marta ma dalsze plany:
– Z grubszych spraw, to zostało mi wzmocnienie chłodnicy, wzmocnienie setów (tył), stalowe sety (przód), mocowanie amortyzatora skrętu – wszystkie prace są w toku. Wstrzymuje mnie to, że nie umiem spawać, a przed tym, żeby się nauczyć, wstrzymuje mnie brak dobrej spawarki. Muszę jeszcze opracować jakieś mocowanie lampy przedniej, bo oryginalne (plastikowe) już dwa razy się urwało, więc bez sensu to znowu spawać – na razie lampa skutecznie wisi na drutach. Poza tym sporo drobiazgów, jak np. crash pady (czekam, aż tokarz je zrobi) – wylicza z entuzjazmem.
fot. z archiwum Marty Faron |
Największe przeszkody, jakie pojawiły się po drodze to – oprócz wspomnianego już braku możliwości samodzielnego spawania, również dorabianie wszelakich mocować, co przy przeróbkach jest, jak zdradza Marta, standardem. My zaś trzymamy kciuki za sukces dalszych modyfikacji, zwłaszcza że dzisiaj, w dniu publikacji artykułu, Marta obchodzi urodziny – wszystkiego dobrego i wielu pomysłów na przyszłość!
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: