Nowy Hyundai Kona Electric z zasięgiem do 484 km – co jeszcze wiemy o tym modelu?
Hyundai Motor dokonał szeregu modernizacji swojego, całkowicie elektrycznego subkompaktowego SUV-a, Hyundai Kona Electric. Co o nim wiemy?
W sierpniu 2020 roku na torze Lausitzring w Niemczech trzy seryjne egzemplarze ustanowiły nowy, wynoszący 1026 kilometrów rekord zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora. Natomiast w styczniu, Kona Electric trafiła do księgi rekordów Guinessa w kategorii „Największa wysokość osiągnięta w samochodzie elektrycznym”. Rekord ustanowiono po wjechaniu na wysokość 5731 metrów zdobywając przełęcz Sawula w Tybecie.
Nowa Kona Electric przeszła serię odważnych zmian wyglądu zewnętrznego. Ostrzejsze reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki. Reflektory łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkoli. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o eleganckie satynowe listwy ozdobne. Nowa Kona Electric jest o 25 milimetrów dłuższa od poprzedniej wersji.
Po raz pierwszy nowa Kona Electric jest wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne mnogie funkcje zapewniające wygodę użytkowania, w tym Bluelink, usługi Hyundai LIVE oraz Apple CarPlay i Android Auto.
Podobnie jak jej poprzedniczka, nowa Kona Electric oferuje dwa różne elektryczne zespoły napędowe o zerowej emisji.
Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy.
Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa – 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.
Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW.
Rodzaj ładowania |
Moc ładowania |
Kona Electric 39,2 kWh |
Kona Electric 64 kWh |
Szybka ładowarka DC |
50 kW |
48 min. |
64 min. |
100 kW |
47 min. |
47 min. |
|
Szybka ładowarka AC |
7,2 kW |
6 godz. |
9 godz. 15 min. |
10,5 kW |
4 godz. 20 min. |
6 godz. 50min. |
|
Domowe gniazdko |
2,6 kW |
17 godz. |
28 godz. |
Systemy bezpieczeństwa Hyundai SmartSense:
- Nowość Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
- Nowość Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
- Nowość Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
- Nowość Ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW)
- Nowość Monitorowanie tylnych siedzeń (RSA)
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA), z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
- Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC S&G)
- Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW)
- System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: