KiaCharge już w Polsce – jedno konto działa w całej Europie!
Polska, obok Włoch i Hiszpanii, jest jednym z trzech pierwszych krajów w Europie, w których Kia Motors uruchomiła usługę KiaCharge, ułatwiającą korzystanie z publicznych ładowarek użytkownikom samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Za sprawą usługi KiaCharge właściciele aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in uzyskują dostęp do największej sieci ładowania w Europie i mogą z niej korzystać przy użyciu jednej karty i jednej aplikacji.
Po zarejestrowaniu na stronie kiacharge.com użytkownicy uzyskują dostęp do punktów ładowania wszystkich głównych operatorów w Europie za pośrednictwem jednej usługi. Za sprawą eRoamingu samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in można ładować niemal w całej Europie bez konieczności podpisywania umów osobno z każdym z dostawców. Płatności dokonuje się raz w miesiącu na podstawie jednej faktury.
Za sprawą postępu w konstrukcji akumulatorów systematycznie zwiększa się odległość, jaką mogą pokonać samochody napędzane energią elektryczną. Na przykład Kia e-Niro, wyposażona w akumulator o pojemności energetycznej 64 kWh, na jednym ładowaniu może przejechać do 455 km. Elektryczny crossover marki Kia znakomicie łączy wszechstronność z dużym zasięgiem i zerową emisją.
Z badania agencji McKinsey – przeprowadzonego w sierpniu 2018 roku – wynika, że w ciągu najbliższych 10 lat zapotrzebowanie na publiczne stacje ładowania wzrośnie o 35 procent. W nadchodzących latach coraz więcej kierowców zdecyduje się na przesiadkę z samochodu napędzanego spalinową jednostką napędową na auto z silnikiem elektrycznym.
Dzięki usłudze KiaCharge i eRoamingowi Kia oferuje swoim klientom możliwość ładowania samochodów w całej Europie. eRoaming umożliwia korzystanie z wielu stacji ładowania bez konieczności podpisywania dodatkowych umów z innymi dostawcami. Usługa KiaCharge zapewnia wygodę podróżowania szczególnie podczas dłuższych tras oraz zagranicą.
Wraz z nową usługą została uruchomiona nowa strona internetowa, która zawiera wszystkie istotne informacje, w tym szczegóły na temat elektrycznych i hybrydowych (PHEV) modeli marki Kia, taryf, sieci ładowania i zarządzania kontem. Funkcjonowanie usługi KiaCharge można ulepszyć instalując na smartfonie aplikację, która umożliwia planowanie trasy i pomaga w znalezieniu stacji ładowania wzdłuż trasy lub w miejscu docelowym. Dostępne punkty ładowania można znaleźć również za pośrednictwem systemu multimedialnego w samochodzie.
Dzięki usłudze KiaCharge użytkownicy zyskują dostęp do rozbudowanej sieci stacji ładowania za pomocą jednej karty typu RFID (radio-frequency identification) lub aplikacji. Informacje o punktach ładowania obejmują status ładowarki (zajęta/wolna), dojazd, wymagany kabel do ładowania itp. W 2021 roku zadebiutuje nowy elektryczny model marki Kia, w którym wszystkie informacje na temat punktów ładowania będą dostępne w nawigacji. Ta sama baza danych będzie zasilała zarówno aplikację, jak i system nawigacyjny.
Taryfy dostępne w usłudze KiaCharge:
* Easy – dla osób, które rzadko korzystają z publicznej infrastruktury,
* Plus – dla osób które intensywnie korzystają z ładowarek publicznych, z atrakcyjnymi stawkami za pobraną kWh,
* Advanced – zapewnia stałe ceny, niezależnie od wybranego operatora. Taryfa adresowana do klientów firmowych i managerów, którzy zarządzają flotą samochodów. Dzięki usłudze KiaCharge, na podstawie jednej zbiorczej faktury w miesiącu, łatwo mogą oni obliczyć koszt użytkowania auta elektrycznego.
Debiut usługi KiaCharge w Europie
W pierwszej kolejności usługa KiaCharge zostanie uruchomiona w siedmiu europejskich krajach – do Polski, Włoch i Hiszpanii wkrótce dołączą Austria, Francja, Niemcy i Szwajcaria. W czwartym kwartale 2020 roku usługa zacznie działać również w Wielkiej Brytanii. Stopniowo usługą KiaCharge będą objęte kolejne europejskie kraje.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: