Kia Sorento Plug-in Hybrid: producent zdradza szczegóły konstrukcji nowego SUV-a
Kia Motors opublikowała dziś ilustrację, która przedstawia rozmieszczenie elementów hybrydowego układu napędowego siedmioosobowego Sorento Plug-in Hybrid. Czy sporych rozmiarów akumulator, zbiornik paliwa oraz inne podzespoły będą mieć wpływ na przestronność kabiny i bagażnika?
Na opublikowanej ilustracji widać, że sporych rozmiarów akumulator, zbiornik paliwa, spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny w żaden sposób nie ograniczają przestrzeni ani przedziału bagażowego, ani kabiny, która może pomieścić do siedmiu osób.
Pod maską Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in pracuje 1,6-litrowa jednostka napędowa T-GDi (turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem benzyny), która generuje maksymalną moc o wartości 180 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Spalinowa jednostka napędowa współpracuje z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 91 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 304 Nm. Łączna maksymalna moc zespołu napędowego wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.
Litowo-jonowy akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 13,8 kWh jest umieszczony pod fotelami kierowcy oraz pasażera z przodu i znajduje się między podłogą kabiny a podłogą Sorento, a także częściowo. nad wałem napędowym. Dzięki temu akumulator nie ogranicza ani kabiny, ani przestrzeni bagażowej Sorento.
67-litrowy zbiornik paliwa Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in znajduje się pod podłogą, pod drugim rzędem siedzeń. Ładowarkę o mocy 3,3 kW umieszczono pod podłogą bagażnika. Za sprawą takiego rozmieszczenie tych elementów pasażerowie trzeciego rzędu wciąż mają sporo miejsca na nogi i zajmują wygodną pozycję do jazdy.
Sorento Plug-in Hybrid, oprócz sporej przestrzeni dla nawet siedmiu pasażerów, oferuje również jeden z największych bagażników w swojej klasie – do 809 litrów dla modeli siedmioosobowych (ze złożonym trzecim rzędem siedzeń).
Fotele trzeciego rzędu – niezależnie składane w proporcji 50:50 – można łatwo złożyć, używając dźwigni, które znajdują się w bagażniku. Po złożeniu fotele tworzą płaską podłogę bagażnika. Drugi rząd siedzeń – niezależnie składany w proporcji 60:40.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: