Polskie części motoryzacyjne podbiją Afrykę? To się może udać!
Spółka PGM Automotive, utworzona przez kilku członków Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, prowadzi intensywne działania sprzedażowe w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu. Pierwsze kontenery z częściami wyruszyły na „Czarny Ląd” 20 października.
Spółka PGM Automotive powstała w 2019 roku z inicjatywy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL SĘDZISZÓW SA (filtry), FA KROSNO SA (sprężyny gazowe), ZAP SZNAJDER BATTERIEN SA (akumulatory), TIP TOPOL Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i PELMET Sp.j. (elementy układu kierowniczego).
Skład spółki jest otwarty na współpracę z kolejnymi podmiotami z krajowym kapitałem, aby oferta PGM Automotive obejmowała jak najszersze spektrum produkowanych w Polsce części i akcesoriów. W założeniach projektu od początku podkreślano, że dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży oraz przy bogatej ofercie wysokojakościowych produktów, uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale i trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce, czy na Bliskim Wschodzie).
Po udanej obecności PGM Automotive na targach Equip Auto w Algierii w marcu br., działania sprzedażowe bardzo utrudniła i spowolniła pandemia koronawirusa. Spółka przystąpiła więc do organizowania dla przedsiębiorców z Afryki webinariów, które są sposobem na przybliżenie im nowej europejskiej marki, przedstawienie oferty i korzyści jakie płyną ze współpracy z tym konsorcjum eksportowym polskich producentów. Dotychczas udało się zorganizować już 5 takich spotkań, które zgromadziły łącznie ponad 100 uczestników – lokalnych importerów i dystrybutorów z RPA, Nigerii, Maroko, Algierii oraz Senegalu i Wybrzeża Kości Słoniowej. Spotkania obfitowały w dyskusje na temat oferty PGM Automotive, jej dopasowania do potrzeb rynków afrykańskich, kwestii logistycznych oraz przewag konkurencyjnych. Prowadzone były w językach angielskim i francuskim.
Przedstawiciele PGM Automotive podkreślają, że model wspólnej organizacji sprzedaży i logistyki oraz szeroko pojętej kooperacji biznesowej pomiędzy producentami części spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród kontrahentów spółki. Co ważne, rozmowy przekładają się na konkretne zamówienia – 20 października 2020 roku polska spółka wysłała dwa duże kontenery miechów do Arabii Saudyjskiej, a kilka dni temu rozpoczęto już także produkcję kontenera filtrów i miechów do Algierii. Na końcowym etapie jest także kontrakt na akumulatory do Senegalu.
Aktywność PGM Automotive w Afryce i na Bliskim Wschodzie rośnie z miesiąca na miesiąc. W dobie pandemii wykorzystywanie technologii tego typu to najlepszy sposób, by niewielkim kosztem zapoznać potencjalnych partnerów biznesowych z tym, co oferuje polska motoryzacja. Podczas spotkań online przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji, które przełożyły się już na konkretne zapytania ofertowe. Na ten moment skupiamy się głównie na promocji części do samochodów ciężarowych i autobusów, ale oferta PGM Automotive to oczywiście o wiele więcej. W kolejnych miesiącach mamy zamiar kontynuować te aktywności, by pokazać partnerom z Afryki, że Polska to bezpieczny i stabilny kierunek w kontekście rozwoju ich firm. – podsumowuje Bartosz Mielecki.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: