Alta „Lauren” Gunawan – pierwsza motocyklistka w ochronie prezydenta USA!
31-letnia Alta "Lauren" Gunawan to pierwsza kobieta elitarnym, motocyklowym zespole ochrony prezydenta „The Motorcade Support Unit”.
„The Motorcade Support Unit” to czternastoosobowa jednostka motocyklowa Secret Service, która jest odpowiedzialna za spontaniczne zatrzymywanie ruchu na skrzyżowaniach, przed jadącym samochodem prezydenta. Następnie jej zadaniem jest osłanianie konwoju do momentu, gdy bezpiecznie przejedzie skrzyżowanie i zabezpieczanie kolejnych skrzyżowań z przodu kolumny:
– To z pewnością zaszczyt, móc powiedzieć, że chronisz prezydenta, bo niewiele osób może to robić, ale wiąże się to również z dużym obciążeniem i odpowiedzialnością. Kiedy jeździmy motocyklem, nie tylko staramy się robić to dobrze, ale musimy czasem jeździć po chodnikach, uważać na pieszych i rowerzystów oraz dostrzegać i przewidywać inne zagrożenia – powiedziała 31-motocyklistka Alta „Lauren” Gunawan.
Alta jeździ motocyklem od czasów studenckich – wielu jej znajomych miało własne motocykle, więc chciała z nimi dzielić pasję. Jej dziadek był policjantem i ta praca bardzo się jej podobała. Dlatego postanowiła zrobić kurs ochrony, a po dołączeniu do Secret Service musiała jeszcze przejść trudny, dwutygodniowy kurs z zadań dla motocyklowej ochrony.
Alta przyznaje, że największą trudność sprawiało jej podnoszenie z ziemi, tak ciężkiego motocykla (500 kg), ale i podczas ćwiczeń nie było lekko, więc musiała dać z siebie wszystko! Tylko 40 % kursantów zdaje egzamin końcowy, a Alta pozytywnie ukończyła kurs za drugim razem:
– Jestem dumna, że mogę być tym wzorem do naśladowania, jako pierwsza kobieta w takim zespole. Zawsze chciałam dać coś innym z siebie. Dzięki „rozbiciu szklanego sufitu” mogę pokazać młodym kobietom, że wszystko mogą osiągnąć, dzięki ciężkiej pracy i poświęceniu – mówiła Alta, która służbę pełni na motocyklu Harley Davidson.
Harley-Davidson od 1908 roku buduje w swojej fabryce kompletne motocykle policyjne, popularne we wszystkich stanach USA, podczas gdy inne marki muszą być modyfikowane do użytku policyjnego. W ostatnim czasie jednak, prezydent Donald Trump podkreśla, że motocykle policyjne powinny być rodzimej produkcji, a Harley-Davidson swoje zakłady produkcyjne stopniowo przenosi do Indii, Brazylii i Tajlandii.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Fajny artykuł, ale jak zawsze musi zostać zepsuty wstawką słabo znającego temat dziennikarzyny.. H-D wszystkie modele poza budżetowymi produkuje i będzie produkował w USA. Indie czy Tajlandia dotyczy tylko małych pojemności serii „street”.