Słynne samochody koncepcyjne B.A.T. Alfy Romeo wystawione na aukcję! Cena wywoławcza? 14 milionów dolarów
Spośród samochodów, które nigdy nie trafiły do produkcji, jest kilka, które mimo to wywarły ogromny wpływ na motoryzację. Do najbardziej znanych należą „dzikie” koncepcje Berlinetta Aerodynamica Technica (B.A.T.) stworzone przez Alfę Romeo w połowie lat pięćdziesiątych.
Trzy B.A.T. Alfy Romeo zostały stworzone przez włoski dom projektowy Bertone i zostały zaprezentowane na pokazach samochodów w Turynie w 1953, ’54 i ’55 roku.
Samochody te będzie można kupić już 28 października na wieczornej aukcji sztuki współczesnej RM Sotheby w Nowym Jorku.
Przeczytaj też: Test Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio – nienachalne, ale szalenie mocne
Pierwszym samochodem ze słynnego trio był B.A.T. 5, który podobnie jak jego następcy został zbudowany na seryjnym podwoziu Alfa 1900 Sprint. B.A.T. 5 miał zapewniać niezwykłą sprawność aerodynamiczną, a jego współczynnik oporu powietrza wyniósł 0,23. Pomogły w tym zakryte przednie koła, tzw. greenhouse ze stromo zakrzywionymi bocznymi szybami i podwójne płetwy ogonowe.
Drugim koncepcyjnym pojazdem był B.A.T. 7, z 1954 roku. Ma najbardziej dziki i futurystyczny styl z całej trójki, z ostro zakrzywionymi płetwami ogonowymi. Ma również najniższy współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,19.
B.A.T. 9, z 1955 roku, był najbliżej wprowadzenia go do masowej produkcji. Posiada osłonę chłodnicy Alfa Romeo z przodu i odsłonięte reflektory z przezroczystymi osłonami.
Możliwość nabycia wszystkich trzech samochodów naraz jest niezwykłą okazją. Ale, żeby to zrobić trzeba mieć naprawdę gruby portfel. Eksperci oczekują, że koncepcyjne trio na aukcji osiągnie cenę od 14 do 20 milionów dolarów.
Przeczytaj też: Kto rządzi w domu Kimiego Räikkönenena, mistrza świata Formuły 1?
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Cudne auta! Jak z filmów science fiction!