Audi ABT RS4-S – godny rywal dla BMW M3. Po tuningu „setka” w 3,9 sekundy!
Znany, niemiecki tuner, który wprost uwielbia tuningować samochody grupy Volkswagena zabrał na swój warsztat po-liftingowe Audi RS4. Zobaczcie jak prezentuje się to sportowe, rodzinne kombi w nowej odsłonie z charakterem. Teraz śmiało może konkurować z nowym BMW M3!
Podobno niektórzy narzekali, że sportowe kombi producenta z Ingolstadt jest za wolne, ma mniejszą moc niż się spodziewali – na szczęście nie umnkęło to uwadze niemeickiego tunera ABT, który stworzył pakiet modyfikacji dla rodzinnego Audi klasy średniej. Tak oto powstało ABT RS4-S!
Oczywiście nie mogło zabraknąć typowego dla ABT pakietu aerodynamicznego, na który składają się masywne zderzaki z nazwą modelu, dedykowane nakładki na progi oraz zmodyfikowana atrapa chłodnicy z włókna węglowego. Tunerzy z ABT pokusili się także na dodanie specjalnych lotek, które usprawniają przepływ powietrza oraz masywny dyfuzor.
Jeśli ktoś śledzi również nowinki od BMW to z pewnością zauważył, że zestaw modyfikacji obejmuje charakterystyczny tylny spoiler z włókna CFRP, taki sam znajdziemy w BMW M3. Układ wydechowy tworzą cztery, solidne końcówki, a jakże z włókna węglowego i stali nierdzewnej. Każda z końcówek ma średnicę 102 mm. Całość dopełniają piękne, 21-calowe felgi ABT Sport GR w kolorze lśniącej czerni.
Tunerzy ABT ulepszyli także zawieszenie Audi RS4 Avant, zastosowali znacznie sztywniejsze sprężyny z regulacją wysokości oraz stabilizatory na przedniej jak i tylnej osi. Dodatkowo, na życzenie klienci mogą otrzymać pakiet z gwintowanym zawieszeniem.
We wnętrzu również nie brakuje gustownych ulepszeń – na pikowanych siedzeniach ze skóry i alcantary bardzo wyraźnie prezentuje się logo RS4-S. Na progach drzwi i dywanikach podłogowych zastosowano kontrastowe, czerwone przeszycia. Emblemat ABT znajdziemy między innymi na dźwigni automatycznej skrzyni biegów oraz na zagłówkach. Dodatkowo klienci mogą wybrać pakiet z wykończeniem deski rozdzielczej oraz kierownicy z włókna węglowego.
W warsztacie tunera sportowe kombi przeszło nie tylko optyczne zmiany, dostało również solidny zastrzyk mocy. Seryjnie Audi rozwija moc 450 KM i 600 Nm, natomiast po kuracji ABT jest w stanie wyciągnąć aż 510 KM mocy oraz 660 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 s (0 0,2 sekundy szybciej). Napęd trafia natomiast na wszystkie koła.
ABT oferuje dodatkowo pakiet Power S. Zwiększa on moc do 530 KM i moment obrotowy do 680 Nm. Na życzenie klienta istnieje również możliwość zdjęcia blokady, dzięki czemu prędkość maksymalna rośnie aż do 300 km/h!
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: