Mercedes-Benz EQV – pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?
Mercedes-Benz EQV to pierwszy MPV klasy premium marki Mercedes-Benz z napędem wyłącznie elektrycznym. Podczas międzynarodowego testu dziennikarskiego w Wiedniu EQV po raz pierwszy zaprezentował swoje mocne strony na drogach. Wiemy, jaki oferuje zasięg!
Pojazd łączy wszechstronność Klasy V z korzyściami wynikającymi z zerowej lokalnej emisji. Ponadto EQV należy do ekosystemu elektromobilności, obejmującego inteligentną nawigację, która aktywnie zarządza zasięgiem, oraz usługami łącznościowymi. EQV wyznacza również standardy w swojej klasie dzięki zasięgowi 356 km kilometrów i szerokiemu spektrum zastosowań.
Akumulator w EQV jest zainstalowany pod podłogą, co oszczędza miejsce, chroni baterię przed uszkodzeniami i ma korzystny wpływ na środek ciężkości pojazdu. Liczne konfiguracje ustawień foteli sprawiają, że pojazd może przewieźć nawet osiem osób oraz oferuje spory i ustawny bagażnik do 1410 litrów.
Silnik elektryczny ma szczytową moc 204 KM i stałą 95 KM. Dostępne jest opcjonalne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z automatyczną kontrolą poziomu. W razie potrzeby system może zwiększyć prześwit, a także obniżyć go przy wyższych prędkościach, zmniejszając w ten sposób opór powietrza, co ma pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym zasięg.
Wszystkimi wskaźnikami i ustawieniami właściwymi dla EQ użytkownik steruje poprzez 10,25-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z menu MBUX EQ. Dzięki Elektrycznej Inteligencji można na przykład aktywować zdalne ustawienie żądanej temperatury wnętrza przed podróżą, regulować ustawienia ładowania i obsługiwać nawigację oraz funkcje Mercedes me Charge.
EQV jest standardowo dostępny z możliwością wyboru ładowania prądem zmiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania o mocy do 11 kW, a także prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania o mocy do 110 kW. Funkcja szybkiego ładowania oznacza, że np. taksówkarze i kierowcy obsługujący trasy z hoteli na lotniska mogą często ładować baterie między kursami lub w trakcie przygotowywania pojazdu, nie tracąc czasu. Możliwe jest również zdefiniowanie stanu zużycia energii, przy którym EQV zaleca następne doładowanie, lub zasięgu, jaki ma pozostać po przybyciu do celu.
Odzyskiwanie energii podczas hamowania i wytracania prędkości (rekuperacja) zapewnia zoptymalizowaną i wydajną jazdę. Intensywność rekuperacji można ustawić indywidualnie za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą. Kierowcy mają do wyboru pięć poziomów rekuperacji:
- W trybie DAuto EQV dostosowuje poziom rekuperacji dynamicznie i przewidująco w zakresie od 0 do -2 m/s², na podstawie danych dostarczonych przez asystentów bezpieczeństwa, kamerę i nawigację.
- W trybie D+ EQV swobodnie się toczy (jazda „na luzie”) bez rekuperacji (0 m/s2).
- W trybie D EQV zwalnia z siłą rekuperacji porównywalną z konwencjonalnym hamowaniem silnikiem (-0,6 m/s2).
- W trybie D- siła rekuperacji wzrasta do -1,5 m/s2.
- W trybie D- – silnik elektryczny zapewnia maksymalną siłę rekuperacji -2 m/s2. W tym trybie można korzystać z tzw. jazdy przy użyciu jednego pedału.
Istnieją również cztery programy jazdy, które umożliwiają wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem:
- Standardowe ustawienie Comfort zapewnia pełną moc napędu 150 kW i maksymalny moment obrotowy 362 Nm w połączeniu z wysoką wydajnością ogrzewania i klimatyzacji.
- Program Eco oferuje dobre ogrzewanie i klimatyzację, zoptymalizowany zasięg i moc wyjściową 100 kW (150 kW z kickdownem) z maksymalnym momentem obrotowym 293 Nm.
- Program Eco+ jest skonfigurowany pod kątem maksymalnego zasięgu. Moc wyjściowa to 80 kW (150 kW z kickdownem) z maksymalnym momentem obrotowym 293 Nm. Moc ogrzewania i klimatyzacji są znacznie ograniczone.
- Program Sport kładzie nacisk na najlepszą reakcję podczas sportowej jazdy. Daje 150 kW mocy silnika i maksymalny moment obrotowy 362 Nm w połączeniu ze jeszcze bardziej dynamicznym przyśpieszeniem oraz wydajnym ogrzewaniem i klimatyzacją.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: