Mercedes-Benz EQV – pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

Mercedes-Benz EQV to pierwszy MPV klasy premium marki Mercedes-Benz z napędem wyłącznie elektrycznym. Podczas międzynarodowego testu dziennikarskiego w Wiedniu EQV po raz pierwszy zaprezentował swoje mocne strony na drogach. Wiemy, jaki oferuje zasięg!

Pojazd łączy wszechstronność Klasy V z korzyściami wynikającymi z zerowej lokalnej emisji. Ponadto EQV należy do ekosystemu elektromobilności, obejmującego inteligentną nawigację, która aktywnie zarządza zasięgiem, oraz usługami łącznościowymi. EQV wyznacza również standardy w swojej klasie dzięki zasięgowi 356 km kilometrów i szerokiemu spektrum zastosowań.

Akumulator w EQV jest zainstalowany pod podłogą, co oszczędza miejsce, chroni baterię przed uszkodzeniami i ma korzystny wpływ na środek ciężkości pojazdu. Liczne konfiguracje ustawień foteli sprawiają, że pojazd może przewieźć nawet osiem osób oraz oferuje spory i ustawny bagażnik do 1410 litrów.

Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

Silnik elektryczny ma szczytową moc 204 KM i stałą 95 KM. Dostępne jest opcjonalne zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z automatyczną kontrolą poziomu. W razie potrzeby system może zwiększyć prześwit, a także obniżyć go przy wyższych prędkościach, zmniejszając w ten sposób opór powietrza, co ma pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym zasięg.

Wszystkimi wskaźnikami i ustawieniami właściwymi dla EQ użytkownik steruje poprzez 10,25-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z menu MBUX EQ. Dzięki Elektrycznej Inteligencji można na przykład aktywować zdalne ustawienie żądanej temperatury wnętrza przed podróżą, regulować ustawienia ładowania i obsługiwać nawigację oraz funkcje Mercedes me Charge.

Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

EQV jest standardowo dostępny z możliwością wyboru ładowania prądem zmiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania o mocy do 11 kW, a także prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania o mocy do 110 kW. Funkcja szybkiego ładowania oznacza, że ​​np. taksówkarze i kierowcy obsługujący trasy z hoteli na lotniska mogą często ładować baterie między kursami lub w trakcie przygotowywania pojazdu, nie tracąc czasu. Możliwe jest również zdefiniowanie stanu zużycia energii, przy którym EQV zaleca następne doładowanie, lub zasięgu, jaki ma pozostać po przybyciu do celu.

Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

Odzyskiwanie energii podczas hamowania i wytracania prędkości (rekuperacja) zapewnia zoptymalizowaną i wydajną jazdę. Intensywność rekuperacji można ustawić indywidualnie za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą. Kierowcy mają do wyboru pięć poziomów rekuperacji:

  • W trybie DAuto EQV dostosowuje poziom rekuperacji dynamicznie i przewidująco w zakresie od 0 do -2 m/s², na podstawie danych dostarczonych przez asystentów bezpieczeństwa, kamerę i nawigację.
  • W trybie D+ EQV swobodnie się toczy (jazda „na luzie”) bez rekuperacji (0 m/s2).
  • W trybie D EQV zwalnia z siłą rekuperacji porównywalną z konwencjonalnym hamowaniem silnikiem (-0,6 m/s2).
  • W trybie D- siła rekuperacji wzrasta do -1,5 m/s2.
  • W trybie D- – silnik elektryczny zapewnia maksymalną siłę rekuperacji -2 m/s2. W tym trybie można korzystać z tzw. jazdy przy użyciu jednego pedału.

Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan z trójramienną gwiazdą. Jaki ma zasięg?

Istnieją również cztery programy jazdy, które umożliwiają wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem:

  • Standardowe ustawienie Comfort zapewnia pełną moc napędu 150 kW i maksymalny moment obrotowy 362 Nm w połączeniu z wysoką wydajnością ogrzewania i klimatyzacji.
  • Program Eco oferuje dobre ogrzewanie i klimatyzację, zoptymalizowany zasięg i moc wyjściową 100 kW (150 kW z kickdownem) z maksymalnym momentem obrotowym 293 Nm.
  • Program Eco+ jest skonfigurowany pod kątem maksymalnego zasięgu. Moc wyjściowa to 80 kW (150 kW z kickdownem) z maksymalnym momentem obrotowym 293 Nm. Moc ogrzewania i klimatyzacji są znacznie ograniczone.
  • Program Sport kładzie nacisk na najlepszą reakcję podczas sportowej jazdy. Daje 150 kW mocy silnika i maksymalny moment obrotowy 362 Nm w połączeniu ze jeszcze bardziej dynamicznym przyśpieszeniem oraz wydajnym ogrzewaniem i klimatyzacją.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze