Polska jazda na suwak – jeden kierowca nie zna przepisów, drugi zna, ale nie rozumie
W opisywanej sytuacji poważnie zawiodła znajomość oraz umiejętności interpretowania przepisów. Zawiodła też zwykła ludzka uprzejmość oraz rozsądek.
Spotkało się na drodze dwóch kierowców. Jeden nie zna przepisów ruchu drogowego i wydaje mu się, że utrudnianie życia innym kierującym ma dla nich walor edukacyjny. Wiecie, żeby nie cwaniakowali, próbując jechać na suwak.
Zamiast jechać na suwak, ten dalej „szeryfuje”
Drugi kierowca jest świadom swoich praw i zamierza je egzekwować za wszelką cenę, nawet łamiąc przepisy. Potwierdzając w mniemaniu pierwszego kierowcy, że jest cwaniakiem, który kombinuje na drodze i chce się wciskać przed innych, żeby tylko być bardziej z przodu.
Korytarz życia? Dla niektórych czarna magia!
Przypominamy, że zgodnie z zasadą jazdy na suwak, kierujący czerwonym samochodem, miał obowiązek umożliwić wjechanie przed siebie kierującemu czarnym autem. Jeśli tego nie robi, to kierowca czarnego auta musi się zatrzymać i poczekać czy inny kierowca go wpuści. Nie może w żaden sposób wymuszać na innych respektowania swoich praw, ani też nie ma pierwszeństwa przed pojazdem na pasie obok. Tym bardziej nie może jechać powierzchnią wyłączoną z ruchu, spychając na pobocze drugie auto.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
W tej konkretnej sytuacji nie widzę wcale znaku oznaczającego początek jazdy „na suwak”. Czerwony jedzie swoim pasem i nie ma żadnego obowiązku wpuszczania przed siebie czarnego. Ten się po prostu wpycha, mimo że za czerwonym jest przecież przerwa i wystarczyło lekko przyhamować.
Komentarz maryjana jest błędny; to właśnie przez jazdę „do oporu ” powstają korki. Znak „suwaka” znany jest w Europie, i nie tylko, od kilkudziesięciu lat i implikuje kilka obowiązków, zakazów i zachowań:
Przede wszystkim od znaku obowiązuje absolutny zakaz wyprzedzania. Nie wolno wyprzedzać pojazdów jadących drugim pasem, a tym bardziej do końca, ile się da.
Pojazdy tworzą suwak na zasadzie jeden (i tylko, wyłącznie jeden) z lewej, i tak samo jeden z prawej. Wynika stąd takie to, że kierowca, który wpuścił już przed siebie jakiś pojazd, nie może w żadnej sytuacji wpuścić znowu innego. To samo dotyczy oczywiście kierowcy, który został wcześniej wpuszczony. Jeden znaczy jeden, i już.
Być może dodam jeszcze komentarz o tym, skąd się biorą korki.
Anonymous - 5 marca 2021
Chyba ty nie obowiązujesz
Anonymous - 5 marca 2021
haha. No ale jak mu wtargnie pieszy to może…. go zabić
Anonymous - 5 marca 2021
Mnie raz baba nie chciała wpuścić, i się tak zawzięła, że stuknęła w poprzedzający ją samochód :)))
Anonymous - 5 marca 2021
Nieudana prowokacja trollu
Anonymous - 5 marca 2021
Polski przepisy.Ma prawo,ale nie może.
Anonymous - 5 marca 2021
Na suwak pojebane
Anonymous - 5 marca 2021
Redaktor powinien się dokształcić z przepisów bo akurat w tej sytuacji suwak nie obowiązuje! Przestańcie wprowadzać ludzi w błąd!!!
Anonymous - 5 marca 2021
Wystarczy inteligencie zachować odstępy i jechać równym tempem i nie skakać jak małpa a każdy sobie wjedzie i nie trzeba będzie hamować ale w kraju z takimi łbami jak twój to nie jest mozliwe.
Anonymous - 5 marca 2021
Tego który wymyślił jazda na polski suwak, odsyłam do Angli. Niech popatrzy jak to wygląda i wyciągnie wnioski.
Anonymous - 5 marca 2021
A moze to przepisy sa do d…y? Czy napewno napisane jest ze kierowca ma obowiazek umozliwic wjazd pojazdowi z sasiedniego pasa? a moze jest to okreslone w niejednoznaczny sposób, dajacy mozliwosc osobistej interpretacji polegajacej na dobrowolnosci?
Anonymous - 5 marca 2021
Celulandia pełna gęba! Pies ogrodnika nie wpuści.
Anonymous - 5 marca 2021
Bo to faceci byli 🙂
Anonymous - 5 marca 2021
Gdyby czarne auto zmieniło pas na początku zatoru to nie byłoby takiej sytuacji
Anonymous - 5 marca 2021
Oj maryjan marian jakis ty madry
Anonymous - 5 marca 2021
Czyli wpuszczamy przed siebie tylko jedno auto a nie jak co niektórzy pakują się jeden za drugim. Tak jest w Sanoku
Anonymous - 5 marca 2021
Autorze wypocin , czerwone auto w tej konkretnej sytuacji nie musial wpuszczac czarnego auta przed siebie , gdyby auto za czerwonym jakies sie pojawilo to dopiero on moze wpuscic te czarne auto bo jazda na suwak dotyczy sytuacji gdy sa korki a nie ogolnie wszedzie i zawsze nic dziwnego ze ludzie nie wiedza jak jezdzic jak nawet mediach pisza glupoty
Anonymous - 5 marca 2021
Prawa i obowiązki to jedno, mentalność drugie.Co z tego że w prawie zapisano jazdę na suwak,jak nadal Polacy to wredne zakapiory,nie pomogą,ale z chęcią utrudnią!!!Zmiany trzeba wprowadzać od jednostek,a nie ogółu!
Anonymous - 5 marca 2021
Cała prawda
Anonymous - 5 marca 2021
I mandatu pewnie brak A widać wszystko ,bez kierunków ,bez suwaka i 500zl skarb państwa ma
Anonymous - 5 marca 2021
Na drodze nie moze byc cwaniactwa bo ten czerwony pojazd nie musiał wjezdzac na suwak jak mial wolny prawy pas za czarnym samochodem. Czerwony kierowca chyba ma lusterka w samochodxie i widzial ze bedxie ma prawy pas wolny po przejechaniu tego czarnego pojazdu. Gdyby prawym pasem jechal sznur samochodów to jazda na suwak ma sens i wtedy czarny pojazd powinien wpuścić czerwonego kierowcę
Anonymous - 5 marca 2021
Dokładnie
Anonymous - 5 marca 2021
Niech nauczą jeszcze kierowców, że jazda na suwak ma sens, jak się jedzie do samego końca. Wjeżdżanie kilkadziesiąt metrów przed zwężeniem skutecznie spowalnia ruch na pasie, które się nie kończy i powoduje później takie zachowania.
Anonymous - 5 marca 2021
standardowa procedura