GP Kanady 2013, kwalifikacje: Vettel na pole position
Sebastian Vettel przypomniał sobie, że tytuł mistrza świata zobowiązuje i w rywalizacji o pole position pokonał Lewisa Hamiltona. Niespodziankę sprawił Valtteri Bottas, plasując się na trzeciej pozycji.
Hamilton zabiegał z całych sił o utrzymanie trendu świetnej dyspozycji Mercedesa w kwalifikacjach, ale w końcu musiał ulec. Tor był mokry, co okazało się przeszkodą dla Fernando Alonso – Hiszpan najwyraźniej lepiej sobie radzi na suchej nawierzchni. Trwa kiepska passa dla Felipe Massy, który znowu zakończył występ na bandzie, wypadając z zakrętu podczas Q2. Średnio powiodło się też Romainowi Grosjeanowi, który tak dobrze zapowiadał się na treningach, nie przebrnął przez Q1, ponadto ciąży na nim kara cofnięcia o 10 pól. Paul di Resta zmagał się ze szwankującą skrzynią biegów i również nie przeszedł do Q2. Buttonowi natomiast zaszkodziło ograniczenie czasowe – po wypadku Massy przerwano kwalifikacje, a wznowienie sesji pozostawiło zaledwie dwie minuty na wkręcenie się do Q3. Button nie wyrobił się w regulaminowym czasie o zaledwie parę sekund.
Zwycięski Vettel |
fot. Pirelli
|
Prawdziwym bohaterem dnia był jednak Valtteri Bottas, tegoroczny debiutant z Williamsa, który zapanował nad nerwami i poradził sobie z czasówką na tyle dobrze, by zająć świetne trzecie miejsce.
Grand Prix Kanady: Kwalifikacje – Wyniki |
|||||
|
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:22.318 |
1:28.166 |
1:25.425 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23.801 |
1:27.649 |
1:25.512 |
3. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:23.446 |
1:28.419 |
1:25.897 |
4. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:23.840 |
1:28.420 |
1:26.008 |
5. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23.247 |
1:28.145 |
1:26.208 |
6. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:23.224 |
1:28.788 |
1:26.504 |
7. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:24.159 |
1:28.527 |
1:26.543 |
8. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:24.551 |
1:28.799 |
1:27.348 |
9. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:24.451 |
1:28.667 |
1:27.432 |
10. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:24.770 |
1:29.359 |
1:27.946 |
11. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:23.899 |
1:29.435 |
|
12. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:24.176 |
1:29.761 |
|
13. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:24.776 |
1:29.917 |
|
14. |
Jenson Button |
McLaren |
1:24.021 |
1:30.068 |
|
15. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:24.408 |
1:30.315 |
|
16. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:23.735 |
1:30.354 |
|
17. |
Paul di Resta |
Force India |
1:24.908 |
|
|
18. |
Charles Pic |
Caterham |
1:25.626 |
|
|
19. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:25.716 |
|
|
20. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:26.508 |
|
|
21. |
Max Chilton |
Marussia |
1:27.062 |
|
|
22. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:27.110 |
|
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: