Lexus LS 500h – odświeżona wersja luksusowego sedana z napędem Multi Stage Hybrid
Lexus zaprezentował nową, odświeżoną wersję luksusowego sedana LS. Zastosowane w nim nowe technologie, wyposażenie oraz cechy konstrukcyjne wzmacniają jego pozycję jako flagowego samochodu marki.
Pracując nad nowym modelem LS, dążyliśmy do rozwinięcia jeszcze wyższego poziomu ciszy i komfortu. Te dwie cechy stanowią wyróżnik modelu LS od samego początku, tj. od czasu zaprezentowania jego pierwszej generacji, wraz z którą marka Lexus zadebiutowała na rynku.
Wprowadzone do nowego Lexusa LS zmiany techniczne, zwiększające rolę litowo-jonowego, wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego, mają zwiększyć płynność jazdy i dostępność pełnej mocy Lexusa LS 500h.
Wprowadzając zmiany, Lexus skupił się na uzyskaniu jeszcze lepszych właściwości jezdnych samochodu, poprzez zwiększenie udziału i rozszerzenie zakresu działania silnika elektrycznego wspomaganego przez akumulator trakcyjny. Główny nacisk położono na komfort jazdy, kiedy kierowca wywiera jedynie umiarkowany nacisk na pedał przyspieszenia, co stanowi 90% jazdy:
W wyniku tych zmian: przyspieszenie jest płynniejsze i bardziej liniowe, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu oraz tłumieniu przeciążeń. Zapewnia to bardziej komfortową jazdę w mieście, ale pojawiają się również korzyści podczas podróży krętymi drogami lub zjazdów drogami o znacznym nachyleniu. Niewielki nacisk na pedał przyspieszenia wystarczy do płynnego osiągnięcia znacznego przyrostu mocy.
Ponieważ litowo-jonowy akumulator trakcyjny odgrywa większą rolę, silnik benzynowy może pracować z niższymi prędkościami obrotowymi, co sprawia, że jego działanie jest jeszcze cichsze, na przykład po ponownym uruchomieniu silnika po okresie jazdy w trybie elektrycznym (EV).
Zmiany w stylizacji nadwozia modelu LS koncentrują się na szczegółach podkreślających siłę wyrazu tego projektu. Modyfikacjom poddano kształt przedniego zderzaka, a charakterystyczna osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma nowe, ciemne, metaliczne wykończenie na swoich wewnętrznych powierzchniach. Światła główne zamieniono na wąskie, potrójne zespoły projektorów z nowym systemem BladeScan™ AHS, ze światłami do jazdy dziennej ułożonymi w kształcie litery „L”. Nowe, kontrastowo wykończone, czarne, polerowane felgi aluminiowe o średnicy 20 cali są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia Lexusa LS.
Dodatkowe wloty powietrza w dolnej części zderzaka zostały przesunięte na zewnątrz i mają teraz bardziej kwadratowy kształt, podkreślając szerokość i sylwetkę samochodu. To rozwiązanie jest stosowane w wersji F SPORT, w której osłony owijają się teraz wokół narożnika zderzaka. Również w przypadku F SPORT wewnętrzna część osłony chłodnicy ma nowe, czarne, matowe wykończenie. Koła otrzymały czarne wykończenie z czarnymi środkowymi osłonami, a tylne zespolone lampy mają obramowanie w kolorze Piano Black.
Osiągnięcie możliwie najlepszego komfortu jazdy zawsze stanowiło wyznacznik jakości modelu LS, a w ramach najnowszych udoskonaleń Lexus zwrócił uwagę również na pracę opon, zmiennego zawieszenia adaptacyjnego (AVS), stabilizatorów, a nawet konstrukcję foteli. Dodatkowo każda wersja wyposażenia dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym.
Jeśli chodzi o opony, zmniejszono pionową sztywność, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę.
AVS korzysta ze zmodyfikowanych amortyzatorów, które zwiększają zakres pracy układu, poprawiając komfort na nierównych nawierzchniach. Zapewnia także szybszą reakcję układu kierowniczego oraz większą stabilność pojazdu. Zmiana sztywności stabilizatorów zapewnia lepszy rozkład masy podczas jazdy i bardziej komfortowe zachowanie nadwozia podczas pokonywania zakrętów, a także stabilność i precyzję prowadzenia.
Kierowca Lexusa LS nie musi się mierzyć z niedogodnościami związanymi z parkowaniem dzięki w pełni zautomatyzowanemu systemowi Advanced Park, który debiutuje w nowym LS 500h. To również pierwszy system Lexusa i pierwszy taki w segmencie samochodów luksusowych, który ma funkcję pamięci, rozpoznającą i zapamiętującą szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca, co jeszcze bardziej ułatwia parkowanie.
System kontroluje układ kierowniczy, przepustnicę, hamulce i przekładnię napędową, by wykonywać bezpieczne i precyzyjne manewry. Oprócz tego, że jest dokładny i płynny, działa szybko – czas potrzebny na wykonanie manewru parkowania jest krótszy niż w konkurencyjnych systemach.
Po przejechaniu obok miejsca parkingowego, kierowca aktywuje system, który korzysta z czujników odległości i panoramicznej kamery 360° (Panoramic View Monitor). Advanced Park automatycznie oblicza najbardziej efektywny i bezpieczny manewr parkowania, ograniczając prędkość pojazdu, jeśli odległości są niewielkie. Obraz na żywo i przejrzysta grafika na centralnym wyświetlaczu informują kierowcę o drodze pojazdu i wszelkich przeszkodach.
Lexus zapewnia że system działa niezależnie od tego, czy miejsce jest oznaczone liniami lub ograniczone przez sąsiadujące pojazdy.
Nowy LS wykorzystuje nowe technologie, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W ślad za Lexusem RX, wprowadza adaptacyjny system sterowania światłami głównymi BladeScan™ AHS, w którym szybko obracające się lustro odbija światło z diod LED, zapewniając gładkie i dokładne oświetlenie o większym zasięgu niż obecnie stosowane, standardowe systemy LED. Światła w technologii BladeScan dostępne są w standardzie w każdej wersji wyposażenia.
Wprowadza także nowe cyfrowe lusterko wsteczne, które wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania. Oznacza to, że zagłówki ani pasażerowie nie ograniczają widoczności i jest ona lepsza podczas jazdy nocą i w deszczu. Kierowca może przełączyć obraz ze szkła optycznego na cyfrowy wyświetlacz i regulować jasność obrazu oraz jego ustawienie w górę/w dół i w lewo/w prawo za pomocą dotykowych ikon, rozmieszczonych wzdłuż dolnej krawędzi lusterka.
Kolejne udoskonalenia obejmują kamerę panoramiczną (Panoramic View Monitor) z funkcją wykrywania pieszych oraz dodatkowe wspomaganie napinania pasów bezpieczeństwa elektrycznym silnikiem, który uzupełnia działanie napinaczy. System ochrony przedzderzeniowej (Pre-Collision System) zapewnia awaryjne hamowanie przed nieuniknioną kolizją.
W nowym modelu LS zastosowano najnowszej generacji, bardziej funkcjonalny system multimedialny Lexusa z ulepszonym interfejsem HMI, zapewniającym prostą i intuicyjną obsługę.
System jest sterowany za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala, umieszczonego w górnej części deski rozdzielczej, który znajduje się bliżej kierowcy i jest nachylony w jego stronę. Ekran jest w zasięgu osób różnego wzrostu i różnej budowy ciała, a jego umiejscowienie nie ingeruje w pole widzenia wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby.
Funkcje systemu multimedialnego obejmują teraz łatwą integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, zapewniając dostęp do popularnych aplikacji, służących do nawigacji, rozrywki i przesyłania wiadomości za pośrednictwem multimedialnego ekranu dotykowego w samochodzie.
Dzięki Android Auto można korzystać z Asystenta Google i Google Maps, a sprofilowane informacje można uzyskiwać na podstawie kalendarza użytkownika, poprzednich aktywności i ustalonych preferencji.
Apple CarPlay za pośrednictwem wyświetlacza multimedialnego pojazdu daje użytkownikom dostęp do interfejsu znanego im z ich iPhone’ów. Z iPhone’m można połączyć się w celu uzyskania wskazówek dotyczących podróży, wykonywania połączeń, wysyłania i odbierania wiadomości za pośrednictwem Siri® oraz uzyskiwania dostępu do aplikacji, takich jak Spotify, Audible i podcasty Apple.
Nowy przełącznik przywołujący funkcję ekranu dotykowego, zapewnia natychmiastowy dostęp do często używanych elementów sterowania, jak regulacja fotela i ogrzewanie kierownicy.
Przyciski z kierownicy zyskały teraz jednolite czarne wykończenie i zostały na nowo wyprofilowane z myślą o bardziej intuicyjnym użytkowaniu. Również panel klimatyzacji ma nowe wykończenie w kolorze Piano Black, nadające wnętrzu bardziej spójny wygląd.
Stylistyka Lexusa zawiera wiele współczesnych interpretacji tradycyjnej japońskiej sztuki dekoracyjnej i estetyki. W nowym modelu LS połączono dwie cenione umiejętności, aby stworzyć zwracające uwagę detale zdobiące wnętrze auta.
Wersje wykończenia wewnętrznych paneli drzwi Nishijin i Haku splatają czerń i srebro w organiczny wzór, inspirowany falami, mieniącymi się w świetle księżyca. Techniki tkackie i metaloplastyczne zostały zastosowane zgodnie z japońską sztuką korzystania z różnorodnych materiałów do wyrażania piękna i charakteru świata przyrody.
Nishijin ma swoje korzenie w materiałach stworzonych dla japońskiej arystokracji. Metalowa folia jest rozciągana na papierze washi i cięta na cienkie paski, by uzyskać w ten sposób płaską przędzę. Jest ona następnie tkana w organiczny wzór, w którym srebrne nici tworzą połyskujące akcenty przypominające morskie fale. Zastosowana w nowych panelach drzwiowych modelu LS tkanina jest dopasowana do otoczenia klamki Haku. Haku jest tradycyjnym rzemiosłem sprzed ponad 400 lat, w którym metalowa folia jest spłaszczana do grubości od jednego do dwóch mikronów. Ręcznie nakładana przez rzemieślników Takumi w nowym LS, ma delikatny połysk, przypominający światło księżyca.
W nowym wykończeniu Laser Cut Special Ash Open Pore wykorzystuje się naturalne drewno barwione na czarno, aby wydobyć mocny wzór słojów. Daje ono silny kontrast ze znajdującą się poniżej warstwą srebrnego metalu, odsłoniętą z pomocą skomplikowanego procesu laserowego cięcia.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: