Drobna kolizja i gleba motocyklisty. Nie rozumie, co to jest przejście dla pieszych?
Przejścia dla pieszych przez dwa pasy (albo i więcej) to szczególnie niebezpieczne miejsca. To wina głównie niedouczonych kierowców, a czasami także tych przesadnie „uprzejmych”.
Do niebezpiecznych sytuacji w takich miejscach dochodzi zwykle na dwa sposoby. Albo jeden kierowca zatrzymuje się przed przejściem, a inni nie rozumieją, że też muszą się wtedy zatrzymać, albo jakiś kierowca nagle czuje przypływ uprzejmości, gwałtownie hamuje przed przejściem, a później jest zdziwiony, że inni nie czytają w jego myślach i, o zgrozo, potrzebują czasu na reakcję.
Nagłe hamowanie na drodze, bo przecież trzeba przepuścić pieszych, zakończone kolizją
Na poniższym nagraniu mamy przypadek numer jeden. Kierowca ciężarówki zatrzymał się przed przejściem (warto zauważyć, że zasłania pieszych, ale innym kierującym powinien wystarczyć fakt, że stoi przed zebrą), a taksówkarz w czarnym Audi nie. Jakże typowe. Drugi w kolejce był kierujący białą Toyotą Yaris, który co prawda zahamował, ale w ostatniej chwili (widać jak auto nurkuje przy zatrzymaniu).
O włos od tragedii na przejściu dla pieszych
Jako trzeci jechał motocyklista. Gwałtowne hamowanie Toyoty mogło go zaskoczyć, ale to bez znaczenia. Widział ciężarówkę na prawym pasie (trudno ją przeoczyć) stojącą przed pasami. Nawet gdyby Toyota pojechała dalej, to on miał obowiązek się zatrzymać. Ale chyba ominęła go ta lekcja na kursie prawa jazdy. Hamował w reakcji na hamowanie Toyoty, uderzył ją z niedużą siłą i się przewrócił. Piesi zareagowali prawidłowo, ale motocyklista chyba podziękował im za pomoc i wstał o własnych siłach. A kierowca Toyoty cały czas siedział w aucie jak gdyby nigdy nic.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
motocyklista zatrzymujący się przed przejściem dla pieszych to rzadkość. Rowerzyści też tak mają
Anonymous - 5 marca 2021
Kierowca tej ciężarówki też powinien prawo jazdy wyciągnięte z chipsów oddać…