Larry ten Voorde mistrzem Porsche Mobil 1 Supercup
Przybył, zobaczył, wygrał – Larry ten Voorde zdominował finałową rundę Porsche Mobil 1 Supercup na torze Monza Startując z pole position, 23-letni Holender odniósł swoim Porsche 911 GT3 Cup imponujące zwycięstwo – prowadzenia nie oddał od startu aż do mety. Tym samym zapewnił sobie tytuł mistrzowski w międzynarodowym pucharze markowym Porsche.
Larry ten Voorde wygrał trzy z ośmiu rund tegorocznego Porsche Mobil 1 Supercup. Jego zwycięstwo w finale na Monzie było zagrożone tylko dwukrotnie: tuż po starcie oraz po wznowieniu wyścigu, gdy skończyła się faza samochodu bezpieczeństwa, próbował wyprzedzić go Florain Lattore. Za każdym razem jednak rezygnował. Zachwycony Holender wyznał:
Moje marzenie się spełniło. Na początku sezonu nie sądziłem, że to się uda, ale mój zespół z wyścigu na wyścig radził sobie coraz lepiej.
Przeczytaj też: Nieudana kradzież klasycznego Porsche
Dylan Pereira poprzedni lider tabeli, zajął w wyścigu czwarte miejsce za Florianem Latorre’em i debiutantem Leonem Köhlerem. Wynik ten sprawił, że Pereira zakończył sezon jako wicemistrz, wyprzedzając Juniora Porsche Ayhancana Güvena i Jaxona Evansa. Dylan Pereira miał trudności z dogonieniem rywali z Holandii i Francji, a w połowie wyścigu musiał jeszcze oddać trzecie miejsce Leonowi Köhlerowi:
Przez cały rok miałem problemy z tempem na szybkich torach. I tu, na Monzie, sytuacja się powtórzyła.
Zwycięstwo w klasyfikacji zespołowej przypadło austriackiej ekipie BWT Lechner Racing. Tytuł ProAm już w poprzedniej rundzie, na Spa-Francorchamps, zdobył Roar Lindland. Norweg wygrał również tę kategorię na Monzie – w klasyfikacji generalnej zakończył wyścig na 18. miejscu.
Oliver Schwab, kierownik projektu Porsche Mobil 1 Supercup, wyznał, że z powodu pandemii koronawirusa organizacja tegorocznego sezonu była wyzwaniem:
Pomimo ograniczeń dwudziesty ósmy sezon Supercup udało nam się zorganizować na tradycyjnie wysokim poziomie. To również zasługa naszego wieloletniego partnerstwa z Formułą 1. I chociaż odbyliśmy osiem wyścigów w ciągu zaledwie dziesięciu weekendów, to zespoły sprostały temu ogromnemu wyzwaniu w imponującym stylu. Fakt, że losy tytuły rozstrzygnęły się dopiero w ostatnim wyścigu, podkreśla wyrównaną rywalizację wśród czołowych zawodników. Gratulujemy zwycięzcy klasyfikacji generalnej, Larry’emu ten Voorde’owi, a także triumfatorom klasyfikacji debiutantów, ProAm oraz zespołów.
Przeczytaj też: Jak wymawiać nazwę „Porsche”?
Najlepszym debiutantem okazał się Leon Köhler, który zajął trzecie miejsce:
Trochę „skopałem” początek i przez to Dylan Pereira mnie wyprzedził. Później z okrążenia na okrążenie było coraz lepiej i znów mogłem wyprzedzić Dylana.
Trofeum w kategorii debiutantów przypadło z kolei Maxowi van Splunteren, który w ostatnim wyścigu dojechał na 13. miejscu:
Martwiłem się o losy tytułu wśród debiutantów. Na początku Marvin był znacznie przede mną i mógł dogonić mnie w tabeli.
Dopiero gdy wspomniany Marvin Klein na krótko zjechał z toru i spadł w okolice środka stawki, van Splunteren mógł być pewien zdobycia tytułu najlepszego debiutanta – ostatecznie uplasował się zaledwie 2 punkty przed Francuzem.
Junior Porsche Jaxon Evans zakończył sezon 2020, zajmując na Monzie piąte miejsce, a za nim uplasowali się dwaj debiutanci: Jean-Baptiste Simmenauer i Jordan Love. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Marius Nakken, gościnny kierowca Diego Bertonelli oraz Marvin Klein. Ayhancan Güven, drugi Junior Porsche, z powodu uszkodzonego koła musiał wycofać się z rywalizacji na krótko przed metą.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: