Organizatorzy Hero Challenge 2020 zdradzają, że wyścig będzie niczym „crème de la crème” najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych!
Już w ten weekend, 12-13 września, tor w Dąbrowie Górniczej rozbrzmi warkotem silników, a powietrze przepełnią galony ekstremalnych emocji…
Trasa zawodów HERO Challenge będzie liczyć około 14 kilometrów. Stworzona została tak, aby zweryfikować wszechstronne umiejętności zawodników.
Na jej terenie znajdziemy:
- Strome, krótkie i techniczne zjazdy oraz podjazdy,
- Przejazdy „na dziko” przez las (przez naturalne przeszkody jak powalone drzewa),
- Kilkusetmetrową sekcję ogromnych głazów,
- Szybkie odcinki Cross Country wraz z przejazdem w głębokim piachu przez tor MX,
- Sekcję SuperEnduro oraz klasyczne odcinki Enduro.
Podsumowując – uczestnicy napotkają tutaj wszystkie najciekawsze elementy wyścigów off-roadowych, „crème de la crème” najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych!
Sobotę zaczniemy od PROLOGU (jedna pełna pętla na czas), a skończymy na wyścigu głównym, który przeprowadzony zostanie na zasadzie wyścigu Cross Country. W niedzielę zawodników czekać zaś będzie odwrócona pętla z dnia pierwszego.
Tereny w Dąbrowie Górniczej cierpliwie czekają, aby zweryfikować umiejętności uczestników pierwszej, historycznej edycji zawodów HERO Challenge, a organizatorzy dopinają ostatnie guziki w organizacji wydarzenia. Czas zatem zadać kilka pytań pomysłodawcy tego zamieszania, właścicielowi Agencji Sport UP – Tomaszowi Gagat.
HERO Challenge to całkowicie nowy format zawodów. Zapowiadane połączenie najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych z pewnością da w kość niejednemu uczestnikowi. Które odcinki mogą według Ciebie wywołać największe zamieszanie?
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że podjazdy są krótkie, a sekcje głazów to tylko kilkaset metrów… Jednak łącząc ze sobą wszystkie techniczne i trudne elementy, dodając do tego prędkość, którą trzeba utrzymać na łatwiejszych odcinkach czy też wjazd w głęboki piach toru MX, możemy Was zapewnić – taka całość powtórzona kilka razy (kilka pętli) z pewnością całość da mocno w kość nawet najlepiej przygotowanym zawodnikom. Według mnie najtrudniejsze będą krótkie podjazdy w klasie Hobby, sekcja dużych głazów oraz tor piaskowy, na którym ciężko utrzymać prędkość. Nie wspominając już nawet o hopach na torze – myślę, że niewielu zawodników będzie je skakało. Na „deser” czeka wszystkich przejazd przez tor SuperEnduro.
Jakie są największe różnice między trasami kategorii HOBBY oraz EXPERT i PRO?
Klasa Expert i PRO ma jeden zdecydowanie trudniejszy podjazd, krótki – ale trzeba zrobić na nim kilka zygzaków / trawersowania /. Do tego czeka ich dwa razy dłuższa sekcja głazów. Pozostałe odcinki trasy są takie same.
Czy zawodników czeka raczej szybka czy techniczna jazda?
Połowa trasy będzie wymagająca technicznie, ale wolniejsza, druga połowa będzie łatwiejsza i szybsza, co pozwoli na „złapanie oddechu”.
Na koniec mamy dla Was małą niespodziankę…. Usiądźcie wygodnie i sprawdźcie helmetcam pełnej pętli zawodów HERO Challenge 2020 dla klasy Expert i PRO:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: