Rusza Rajd Nadwiślański 2013
Już jutro na rajdowe trasy wyruszą zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski, a wśród nich dwie kobiety. Bazą drugiej rundy cyklu RPP będą Puławy.
Rajd na tym terenie zmienił przede wszystkim nazwę – z Mazowieckiego na Nadwiślański, nie zmienił się natomiast organizator rajdu, a odcinki specjalne pokrywają się w około 60% z zeszłorocznymi. Zmiana nazwy wynika z faktu, że w poszukiwaniu ciekawszych tras ostatecznie odpuszczono tereny Mazowsza.
Trasy trzech odcinków specjalnych będą pokonywane dwukrotnie (w porannej i popołudniowej pętli) i znajdują się w niewielkich odległościach zarówno od siebie, jak i od strefy serwisowej. Każda pętla Rajdu Nadwiślańskiego to 36 kilometrów oesowych i 106 kilometrów tras dojazdowych. Zawodnicy są oczekiwani na mecie o 16:30.
Magdalena Kutta i Jakub Kaszuba |
fot. Jacek Kutta |
Nowa strefa serwisowa i baza rajdu znajdzie się w Puławach w nowo zbudowanym Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym. Zaplanowano dwie wizyty w strefie o godzinie 11:42 (serwis 30 minut) oraz kolejną, na chwilę przed metą rajdu, o godzinie 15:54 (serwis 10 minut).
53 załogi znalazły się na opublikowanej liście zgłoszeń do Rajdu Nadwiślańskiego. Otwiera ją doświadczona załoga Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski i ich Peugeot 207 S 2000. Będzie można też zobaczyć w akcji Forda Fiestę WRC, którym wystartuje Jarosław Kołtun pilotowany przez Ireneusza Pleskota. Łącznie w klasie „gość” wystartuje aż 11 samochodów! Stawkę kierowców walczących w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski otwiera Mateusz Kubat (Honda Civic Type-R), zwycięzca pierwszej rundy pucharowej rywalizacji, która miała miejsce podczas Rajdu Świdnickiego-Krause.
Zobaczymy też dwie kobiety na prawym fotelu pilota. Pamela Pawlińska pojedzie w klasie „gość” u boku Jarosława Pawlińskiego w Subaru Impreza STI z numerem 8. Kolejną pilotkę zobaczymy dopiero z numerem 52, będzie nią Magdalena Kutta dyktująca Jakubowi Kaszuba w Suzuki Swift.
Zapraszamy do śledzenia wyników na stronie rajdu – www.rajdnadwislanski.pl
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: