Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu
Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę. Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na stracie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.
Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk – w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie. Przeserwisuj go więc od A do Z – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.
Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane – piach, ziemia, śliskie korzenie czy luźne kamienie… Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt na trudnych sekcjach.
Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:
tył:
- opcja nr. 1 – bezpieczniejsza – nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
- opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.
- Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.
Podczas zawodów dostępny będzie odpłatny serwis, w którym znajdziecie podstawowe części, opony itp. Serwis poprowadzi Maro Garage z Bielska-Białej.
Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.
Co spakować na zawody?
Pamiętaj, że codziennie czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.
Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2,5 – 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.
Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas.
Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie – tempa jazdy.
Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć jego produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro.
W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.
Warto również zabrać ze sobą:
- podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.
- zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą – zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas.
- chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.
- zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.
- zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/.
- zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.
Poza w/w zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów.
Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia:
Harmonogram zawodów:
11 września – piątek:
18:00 – 20:00 – rejestracja w biurze zawodów
12 września – sobota:
8:00 – 10:00 – rejestracja w biurze zawodów
9:30 – 12:00 – PROLOG / 1 okrążenie /
13:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 – start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
13 września – niedziela:
9:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 – start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 – dekoracja zwycięzców / TOP3 każdej kategorii /
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: