RAM 1500 TRX – najszybszy i najwszechstronniejszy pick-up świata? Znamy jego cenę!
Bezpośredni konkurent Forda F-150 Raptor, zwalisty, amerykański pick-up RAM 1500 TRX przyśpiesza do setki w 4,5 sekundy, a pod maską kryje silnik V8 o pojemności 6,2 l i mocy 712 KM. Ford ma ich „zaledwie” 450 KM.
Wyczekiwany od 2016 roku RAM 1500 TRX wreszcie został pokazany światu. Pomyślany jako bezpośrednia konkurencja Forda F-150 Raptor, 1500 TRX – akronim oznaczający Tyrannosaurus Rex – z pewnością robi wrażenie. Czy Ford ma się czego obawiać?
Przeczytaj też: Marzy ci się zwalisty, amerykański pick-up? Nadciąga Ram 1500 TRX!
Ram 1500 TRX otrzymał szereg modyfikacji, zarówno technicznych, jak i wizualnych.
RAM 1500 TRX ma być samochodem wyjątkowo wszechstronnym, który, zgodnie ze słowami producenta, wytrzyma „powtarzalne skoki czy ciężką jazdę terenową”. Co istotne auto „wie” kiedy znajduje się w powietrzu i dzięki specjalnemu „systemowi wykrywania skoku” jest w stanie przygotować się na lądowanie, odpowiednio ustawiając skrzynię biegów i poszczególne elementy zawieszenia. Ten system kontroluje również moc, gdy 1500 TRX ląduje na ziemi, by zapewnić mu lepsze osiągi.
RAM 1500 TRX przyśpiesza do setki w 4,5 sekundy, a pod maską kryje silnik V8 o pojemności 6,2 l i mocy 712 KM oraz 880 Nm momentu obrotowego. Jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h. To najszybszy seryjnie produkowany pick-up na rynku.
Dodatkowo samochód posiada ośmiobiegową skrzynię biegów produkcji ZF (wyjętą z Jeepa Gran Cherokee Trackhawk), a cały układ napędowy został wzmocniony. Inżynierowie wzmocnili również ramę, dodając do niej stal o wyższej wytrzymałości i grubsze, cięższe szyny. RAM ma również elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału.
Dla tego modelu samochodu przygotowano także 35-calowe opony Goodyear Wrangler Territory oraz całkowicie przeprojektowane tylne zawieszenie, które zyskało nowe punkty mocowania. Z kolei za tłumienie nierówności odpowiadają adaptacyjne amortyzatory Bilstein Blackhawk E2. O 6 cali zwiększono rozstaw kół. Zastosowano także szersze kompozytowe błotniki, zwiększające szerokość auta o 8 cali. Wydłużono też rozstaw osi.
RAM 1500 TRX posiada także specjalny system filtrowania kurzu, by żaden pyłek nie dostał się do kabiny, gdy kierowca pędzi przez pustynne drogi. System chroni też jednostkę napędową przed brudem i kurzem wszechobecnymi podczas jazdy w terenie.
Samochód wyposażono w trzy tryby jazdy terenowej kontrolujące pracę skrzyni biegów, układu kierowniczego, napędu 4×4 oraz zawieszenia – Błoto/Piasek, Skały oraz Baja, który przeznaczony jest do szybkiej jazdy po nierównych nawierzchniach.
RAM 1500 TRX został wyceniony na 75 tys. dolarów, ale producent przygotował też specjalną edycję limitowaną, która obejmie 702 egzemplarze i będzie wyposażona między innymi w 19 głośników czy koło zapasowe zamontowane na orurowaniu paki. Ich cena sięgnie nawet 90 310 dolarów.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: