Duży sukces Michaliny Sabaj w Zielonej Górze. Zajęła trzecie miejsce w klasie Senior Rok!
Przez trzy dni zawodów uczestnikom towarzyszyło upalne słońce, co na szczęście nie wpłynęło na poziom rywalizacji w poszczególnych kategoriach. Znakomity występ zaliczyła Michalina Sabaj, która w silnie obsadzonej kategorii Senior Rok zajęła trzecią lokatę.
Zawodnicy nominowani do Akademii Orlen Team i tym razem otrzymali komplety opon, co jest jedną z nagród ufundowanych przez partnera strategicznego serii – koncern PKN Orlen. W klasie Baby Rok byliśmy świadkami popisowego występu Bruno Gryca (A. Polski/Parolin Poland), który wygrał wszystkie 4 wyścigi i zgarnął komplet punktów.
Dotrzymać mu kroku starali się: Mikołaj Gawlikowski (A. Wielkopolski/Bambini Racing) – raz drugi i trzykrotnie trzeci w wyścigach finałowych oraz Michał Pomocki (A. Wielkopolski/DSR), który po trzykrotnym zajęciu trzeciej lokaty stracił cenne punkty, odpadając z rywalizacji po dwóch okrążeniach ostatniego wyścigu. W klasyfikacji generalnej prowadzi Gryc (303 pkt.), przed Jakubem Kiwalskim (241) i Pomockim (237).
Kategorię Mini Rok na dobre zdominował Iwo Beszterda (A. Leszczyński/Parolin Poland), który po raz kolejny w tegorocznym sezonie triumfował we wszystkich wyścigach rundy. Tuż po starcie czwartego biegu doszło do zbiorowej kraksy, która wyeliminowała Aleksandra Jelenia, Dawida Babraja, Antoniego Kosibę, Marcina Fice i Marka Łagana, natomiast na ósmym okrążeniu zawodnicy ujrzeli czerwoną flagę przez kolizję Miłosza Smuka i Aleksandra Horodyńskiego.
Na szczęście nikomu nic się nie stało i po kilkuminutowej przerwie wznowiono rywalizację. Ostatecznie, obok Iwo Beszterdy, na podium stanęli: Marcel Kasprzycki (A. Wielkopolski/Jastrzębski Racing) i Rafał Paprota (A. Wielkopolski/V-Kart), natomiast w punktacji sezonu na czele widnieją: Beszterda (332 pkt.), Kasprzycki (280) i Kacper Turoboyski (189). Po znakomitym występie w Bydgoszczy Bartosz Grzywacz tym razem musiał uznać wyższość swojego kolegi z Automobilklubu Wielkopolskiego Jerzego Glaca, który wygrał 3 wyścigi w Junior Roku.
Za zawodnikami zespołu AMO Racing sklasyfikowano Bartłomieja Piekutowskiego (A. Rzemieślnik/MG Racing). W „generalce” prowadzi Grzywacz (357 pkt.) przed Piekutowskim (294) i Franciszkiem Czaplą (191). Z kolei w klasie Senior Rok poza zasięgiem rywali był Olaf Tyrakowski (A. Wielkopolski/AMO Racing), który zapisał na swoje konto cztery zwycięstwa i pewnie triumfował w całych zawodach. Obok Tyrakowskiego na podium stanęli: Piotr Protasiewicz (Wallrav Racing/D&D Motorsport) i Michalina Sabaj (A.Wielkopolski/CKT Racing).
Olaf Tyrakowski prowadzi także w klasyfikacji generalnej (337 pkt.), drugi jest Jakub Rajski (201), a trzeci Dawid Liwiński (200). Michalina Sabaj zajmuje piąte miejsce (189) z realnymi szansami na podium w końcowej klasyfikacji. Podobnie jak podczas poprzedniej rundy w Bydgoszczy, w Shifter Roku triumfował Kacper Nadolski (A. Wielkopolski/AMO Racing). Drugą lokatę wywalczył Franciszek Palmirski (A. Wielkopolski/AMO Racing), a trzecią Jakub Wójcik (A. Rzemieślnik/Jastrzębski Racing). W punktacji sezonu na czele znajduje się Nadolski (334 pkt.) przed Palmirskim (306) i Hubertem Kowalczykiem (195).
Kolejna runda Rok Cup Poland zostanie rozegrana w ramach Kartingowych Mistrzostw Polski i Mistrzostw Polski Młodzików w dniach 15-16 sierpnia na kartingowej części Toru Poznań.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: