Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine – sportowe kompakty nadjeżdżają! Zobacz jak się prezentują
Jedna litera i cyfra w nomenklaturze Audi robią dużą różnicę. S3 w wersji Sportback oraz Limousine zawsze rozgrzewały fanów motoryzacji. Nie inaczej jest i tym razem. Sami zobaczcie jak dobrze wyglądają te auta! A co oferują poza świetną prezencją?
Ponad dwadzieścia lat temu, Audi po raz pierwszy pokazało model S3 i w ten sposób stworzyło nowy segment rynkowy – sportowych kompaktów klasy premium. Dziś cztery pierścienie prezentują nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine. Ich dwulitrowy motor 2.0 TFSI wytwarza 310 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, napęd na cztery koła quattro i zawieszenie sportowe (opcjonalnie z kontrolą tłumienia), przemawiają do wyobraźni każdego fana motoryzacji.
Otwarcie zbierania zamówień na nowe modele S3 na rynku polskim i uruchomienie polskiej wersji konfiguratora modelowego nastąpi już w najbliższy czwartek,13 sierpnia. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów dealerskich na początku października. Rynkowej premierze modeli towarzyszy edycja limitowana „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami, z 19-calowymi felgami i z fotelami sportowymi.
S3 Sportback i Audi S3 Limousine – wygląd i wymiary
Nowe modele S3 już na pierwszy rzut oka ukazują swój dynamiczny charakter. Przód pojazdów zdominowany jest przez osłonę chłodnicy Singleframe z dużym grillem – którego oczka mają kształt rombów – i przez imponujące wloty powietrza. Obudowy lusterek zewnętrznych mają barwę matowego aluminium. Powierzchnie poniżej środkowej linii nadwozia są wklęsłe – to nowy element stylistyczny Audi podkreślający kształt nadkoli. S3 Sportback i S3 Limousine mogą być na życzenie klienta wyposażone w reflektory matrycowe Matrix LED. Ich cyfrowe światła do jazdy w dzień składają się z matrycy pikselowej zbudowanej z piętnastu segmentów LED, z których dziesięć tworzy dwie pionowe linie. Duży dyfuzor i cztery rury wydechowe w tyle pojazdu podkreślają jego sportowy wygląd.
W porównaniu ze swoimi poprzednikami, nowe modele S3 urosły. Sportback jest teraz o trzy, a Limousine o cztery centymetry dłuższe. Oba są też o trzy centymetry szersze. Zatem wersja pięciodrzwiowa ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowa 4,50 m. Pomijając drobne różnice, obie wersje nadwoziowe są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m). Wnętrze oferuje sporo miejsca, zwłaszcza na szerokość. Bagażnik wariantu S3 Sportback ma – w zależności od ustawień tylnego siedzenia – od 325 do 1145 litrów pojemności, natomiast bagażnik S3 Limousine ma 370 litrów.
Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine – silniki, napęd, skrzynia
System zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) – zmienia skok zaworów w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej, przez co komory spalania są lepiej napełniane, a zarządzanie temperaturą pomaga osiągnąć wysoką wydajność. Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, ma prędkość ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. By uzyskać bardziej rasowy dźwięk mocnego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika, kierowca może posłużyć się seryjnie montowanym systemem Audi drive select.
Na pokładzie znalazła się siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia S tronic z funkcją wolnego biegu oraz napęd na cztery koła quattro. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przed osią tylną w razie potrzeby rozdziela moment pomiędzy przednią a tylną osią. Jego funkcjonowanie jest zarządzane przez modułowy system dynamicznego sterowania jazdą – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy (ESC) i z regulowanymi amortyzatorami, które są dostępne opcjonalnie.
Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine – zawieszenie
Po cztery wahacze na każde z kół tylnej osi i progresywny układ kierowniczy oraz nadwozie obniżone o 15 milimetrów – jak na standardowe ustawienia to już całkiem sporo. Ale na życzenie Audi oferuje również zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów. W tym przypadku zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach tak, by w ciągu kilku tysięcznych sekundy dostosować swą pracę do życzeń kierowcy i do aktualnej sytuacji na drodze. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe dostępne są standardowo w kolorze czarnym, a opcjonalnie w kolorze czerwonym. Modele S3 standardowo dostarczane są z 18-calowymi kołami, a felgi 19-calowe dostępne są opcjonalnie.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: