
Han EV – długo wyczekiwany model sedana od BYD. Groźny rywal dla Tesli?
Brak znajomości chińskich marek samochodowych wśród niemieckich konsumentów nie przeszkodził Han EV we wzbudzeniu ogromnego zainteresowania swoim uderzającym wyglądem. Za co najbardziej chwalono nowy model od BYD i kiedy możemy się spodziewać debiutu w Europie?
Dla konsumentów w Europie Han EV będzie pełnił funkcję okna na chiński rynek motoryzacyjny.
Han EV jest pierwszym masowo produkowanym modelem, który wyposażono w nową baterię BYD –Blade Battery – stworzoną w oparciu o przełomową technologię odzwierciedlającą potencjał badawczo-rozwojowy spółki i przyświecający jej cel wyznaczania nowych standardów bezpieczeństwa w branży. Bateria Blade Battery posiada ogniwa ułożone w szeregu i umieszczone w akumulatorze, zwiększając wykorzystanie przestrzeni o ponad 50% w porównaniu do konwencjonalnych baterii. Stworzona przez Han wersja długodystansowa posiada certyfikowany przez NEDC zasięg 605 km.
Wersja 4WD o podwyższonych parametrach technicznych wyposażona jest w zintegrowany układ hamulcowy produkcji Boscha, dzięki czemu może pochwalić się najkrótszą na świecie drogą hamowania, która wynosi 32,8 m przy prędkości 100 km. Odznaczający się wysoką wydajnością, wykonany z węglika krzemu moduł sterowania silnikiem wykonany w technologii MOSFET umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w jedyne 3,9 sekundy.
Podczas testów łosia Han EV wykazał się doskonałą przyczepnością i stabilnością, osiągając maksymalną prędkość 80 km/h dzięki elektronicznemu programowi stabilizacji. Jako pojazd elektryczny odznaczający się inteligentnymi rozwiązaniami Han EV wyposażony jest również w DiPilot, czyli inteligentny system wspomagania jazdy opracowany przez BYD. Asystent jazdy DiDAS, będący jednym z głównych podsystemów DiPilot, kwalifikuje się do poziomu 2.5 standardu SAE dla pojazdów autonomicznych.
Europejski debiut Han EV miał miejsce 13 maja.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: