Nowy Subaru Forester 2013 dla niezależnej kobiety
Rodzina Subaru się powiększa. Kilka dni temu oficjalnie ogłoszono debiut nowego Forestera.
Założeniem podstawowym, jak możemy wyczytać w materiałach producenta, było stworzenie auta, które już z daleka prezentuje się jak rasowy SUV, a przy bliższym poznaniu tylko to wrażenie potwierdza. Forester ma być niekłopotliwy w użytkowaniu i przyjemny w prowadzeniu, zwłaszcza na długich dystansach.
Dostępne będą dwie opcje silnika, oba w układzie bokser. Pierwszy z nich (pojemność 2.0 litra, DOHC, czterocylindrowy, poziomy-przeciwsobny, benzynowy, wolnossący) charakteryzuje się szybką reakcją na naciśnięcie pedału gazu i znacznie zwiększonym momentem napędowym w niskich i średnich zakresach obrotów wału. W drugim z nich Subaru użyło własnej technologii wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania. W silniku tym zastosowano nowo opracowaną turbosprężarkę typu twin scroll. Moc maksymalna silnika wynosi 206 kW (280 KM), a moment maksymalny 350 Nm przy 2000 obr/min.
Skrzynia biegów Lineartronic została przystosowana do przenoszenia wysokiego momentu napędowego.
Nowy Subaru Forester 2013 – rasowy SUV? |
fot. Subaru |
Nadwozie zostało usztywnione, a zawieszenie Forestera z silnikiem turbodoładowanym specjalnie przystosowane dla tego modelu. Zwiększono sztywność resorowania, aby uzyskać lepszą stabilność auta podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Nowością jest system sterowania napędem AWD, X – MODE, opracowany głównie do jazdy po nierównych i śliskich nawierzchniach. Przy jego zastosowaniu silnik, układ napędowy oraz VDC (ESP) sterowane są wspólnie.
Subaru Forester 2013 |
fot. Subaru |
W nowym Foresterze zastosowano sterowanie SI-DRIVE. W modelach z silnikiem wolnossącym (2.0i-L / 2.0i-L EyeSight, 2.0i-S EyeSight) SI‑DRIVE ma tryby „Intelligent mode” i „Sports mode”, które kierowca może wybierać w zależności od sytuacji. W Foresterze z turbodoładowanym silnikiem DIT (2.0 XT i 2.0 XT EyeSight) ma on tryby „Intelligent mode”, „Sports mode” i „S# – Sports sharp mode. W trybie S# kierowca może zmieniać „biegi” w skrzyni bezstopniowej, tak jak w przekładni ośmiobiegowej.
Stosowany przez Subaru system wspomagający prowadzenie samochodu „EyeSight version II”, dostępny jest w modelach z silnikami wolnossącymi i turbodoładowanymi.
Nowy Subaru Forester w wersjach ze skrzynią Lineartronic osiąga wyniki zużycia paliwa spełniające japońskie normy na rok 2015.
W Polsce prawdopodobnie trafi na rynek w marcu 2013 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: