Volkswagen prezentuje pierwsze rysunki nowego mini-kampera. Kiedy premiera?
Mini-kamper bazuje na nowym modelu Caddy 5. W samochodzie znajdziemy wiele nowych funkcji. Jednym z przykładów jest całkowicie nowa koncepcja miejsca do spania – przeprojektowana od podstaw.
Kompaktowego mini-kampera opartego w całości na modelu Caddy, Vokswagen Samochody Dostawcze ma w swej standardowej ofercie od roku 2005. Od samego początku głównym zadaniem jego konstruktorów było zachowanie jak największej użyteczności na co dzień, a jednocześnie takie zaprojektowanie wyposażenia – toreb do przechowywania przedmiotów i strefy sypialnej – by można je było łatwo zdemontować. Dotyczy to również najnowszej generacji tego modelu. Mniejszy brat Californii jest absolutnie wszechstronny. Nadaje się dla młodej rodziny, dla sportowców, miłośników biwakowania lub grupy znanej jako „best agers”. Krótko mówiąc, jest przeznaczony dla wszystkich, którzy szukają maksymalnej elastyczności w samochodzie, by od czasu do czasu móc wyruszyć na spontaniczną mikrowyprawę.
Jedną z atrakcji, nowości w tym modelu, jest możliwość spojrzenia na gwiazdy przez szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 metra kwadratowego. Ci, którzy wolą spać w ciemności lub chcą uniknąć budzenia ich rano przez słońce, mogą oczywiście zaciemnić wszystkie okna, w tym także szklany dach. Komfort snu na prawie dwumetrowym łóżku zapewniają sprężyny talerzowe, stosowane również w łóżkach w Californii i Grand Californii.
W tyle pojazdu sprytnie schowane są lekkie krzesła kempingowe i stół, także znane szerzej z modeli California i Grand California. Dwie praktyczne torby do przechowywania można zabrać ze sobą do domu, gdzie z łatwością włożymy do nich wszystkie potrzebne rzeczy. Torby te, po zamocowaniu ich na szybach w tylnej części pojazdu, służą też jako swoiste parawany chroniące prywatność wewnątrz samochodu.
Nowy Caddy wyposażony jest w 19 systemów wsparcia kierowcy. Wśród nich znajduje się system asystenta podróży – Travel Assist, który po raz pierwszy w historii w modelu Volkswagen Samochody Dostawcze umożliwia półautonomiczną jazdę w całym zakresie prędkości. Nowością w Caddy, znaną już z serii Crafter i Transporter, jest również system Trailer Assist, który znacznie ułatwia manewrowanie do tyłu z przyczepą, a także systemy Side-Assist i Rear Traffic Alert.
Podobnie jak systemy wspomagania kierowcy, innowacyjne są również nowe, czterocylindrowe silniki Caddy. Reprezentują one kolejny etap ewolucji jednostek napędowych, spełniają normy emisji spalin Euro 6 na rok 2021 i wszystkie są wyposażone w filtry cząstek stałych. Po raz pierwszy w jednostkach TDI – o mocy od 75 KM do 122 KM – zastosowano też nowy system podwójnego wtrysku. Dzięki dwóm katalizatorom SCR, a tym samym podwójnemu wtryskowi AdBlue, poziom emisji tlenków azotu (NOx) jest znacznie niższy w porównaniu z poprzednim modelem, dzięki czemu silniki TDI Caddy należą do najczystszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Wydajny i zrównoważony jest również silnik benzynowy z turbodoładowaniem (TSI) o mocy 116 KM.
Światowa premiera nowego, kompaktowego kampera odbędzie się wirtualnie i zaplanowana jest na początek września tego roku.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: