Paddie Naismith: aktorka kochająca wyścigi
Eirane Naismith, znana jako Paddie, nigdy nie oczekiwała od mężczyzn taryfy ulgowej. Była przekonana, że współczesna dziewczyna ma tyle samo wytrzymałości, co współczesny mężczyzna. Brała udział w rajdach, długodystansowych próbach i wyścigach torowych. Wśród wielu samochodów, jakimi jeździła był między innymi Hillman Minx, Avon Standard oraz MG Lagonda.
Paddie Naismith była aktorką, która kochała wyścigi. Od 1928 roku występowała zarówno w małych, jak i głównych rolach w brytyjskich filmach fabularnych oraz w różnych popularnych produkcjach scenicznych.
Gdy stała się częścią świata sportów motorowych, środowisko postanowiło wykorzystać umiejętności aktorskie Naismith. Często była poszukiwana jako promocyjna hostessa lub rzeczniczka. Paddie przemawiała między innymi na spotkaniu Standard Car Club w 1933 roku w Southsea, gdzie wychwalała zalety rajdów samochodowych. Wcześniej była twarzą gaśnic Nu Swift i podróżowała po Wielkiej Brytanii, demonstrując ich produkty, gasząc płonące samochody.
Zanim Paddie Naismith wystartowała w swoim pierwszym wyścigu, brała udział w kilku próbach organizowanych przez Kobiecy Związek Motoryzacyjny i Sportowy. Była jedną z 54 zawodniczek w pierwszym „tylko dla kobiet” wyścigu samochodowym i motocyklowym London-Exeter Trial i chociaż traktowała to wyzwanie bardzo poważnie, to z tyłu swojego Ballota miała bar koktajlowy, spray zapachowy schowany w bukiecie róż oraz składane łóżko.
Paddie Naismith nigdy nie oczekiwała od mężczyzn taryfy ulgowej. W czerwcu 1930 roku powiedziała:
Jestem przekonana, że współczesna dziewczyna ma tyle samo wytrzymałości, co współczesny mężczyzna.
Poważną karierę wyścigową Naismith rozpoczęła w 1931 roku, będąc częścią ekipy Barbary Cartland w wyścigu przygotowawczym Brooklands Society Ladies’ Handicap.
W tym samym roku w Ulster Rally prowadziła Avon Standard o mocy 8 KM. Paddie sama przejechała całe 500 mil i wygrała swoją klasę.
W następnym roku Paddie Naismith, po udanym debiucie w Cartland, wygrała bona fide Ladies’ Handicap w Brooklands. Do zawodów zgłosiło się dziesięć uczestniczek, w tym Fay Taylour i Elsie Wisdom. Naismith jechała Salmsonem i przekroczyła linię mety 20 metrów przed Fay Taylour.
Przeczytaj też: Elsie „Bill” Wisdom: udowodniła mężczyznom, że się mylą
W 1934 roku Paddie była trzecia w dwóch wyjątkowo wymagających wyścigach Long Handicap. Były to BARC First Long Handicap w lipcu i First Kingston Junior Long Handicap w październiku. Samochodem, którym się wtedy ścigała był doładowany Salmson, należący do jej kochanka Sir Derwenta Hall-Caine’a. Te dwa wyścigi były też jej ostatnimi występami w Brooklands, po tym jak otrzymała grzywnę i została wykluczona z wyścigu za przejazd przez linie wyznaczające krawędzi toru.
Między występami na torze, Paddie Naismith ścigała się w rajdach. W 1932 roku wzięła udział w Rajdzie RAC. Omal go nie ukończyła, uderzając w słup telegraficzny na oblodzonym odcinku drogi. Nie zniechęciła się jednak i przejechała ponad sto mil uszkodzonym samochodem, zanim zorganizowała z dnia na dzień naprawę i wróciła do rajdu.
Przeczytaj też: Pat Moss: kariera w cieniu brata
Pomiędzy wyczynami w wyścigach Paddie Naismith znalazła również czas na zdobycie licencji pilota. Z czasem lotnictwo coraz bardziej ją angażowało. Punktem kulminacyjnym jej kariery lotniczki był lot do Australii w 1934 roku w ramach Centenary Air Race. Oprócz pilotowania własnych samolotów, latała również zawodowo jako stewardessa.
W 1942 roku przeprowadziła się razem z mężem, Johnem Towersem Mynorem do Ameryki.
Paddie Naismith zmarła w 1963 roku, prawdopodobnie w wieku 60 lat, chociaż nie jest to pewne, ponieważ często twierdziła, że jest młodsza niż była w rzeczywistości.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: