Rajdowiec Rafał Sonik zaczyna dzień od słów „Hej, Mercedes!”. Właśnie został ambasadorem nowej klasy V!
Rafał Sonik, utytułowany rajdowiec i przedsiębiorca, może teraz zaczynać dzień od słów „Hej, Mercedes!”. Sportowiec niedawno przesiadł się do Klasy V 300d 4MATIC w najnowszej wersji, m.in. z umożliwiającym sterowanie głosem najnowocześniejszym multimedialnym systemem MBUX na pokładzie.
Klasa V, którą będzie jeździł Rafał Sonik, to model 300d 4MATIC w wersji EXCLUSIVE z otwieranym szklanym dachem oraz pakietem sportowym AMG – któremu model zawdzięcza bardziej wyrazisty wygląd, m.in. za sprawą nowej, nabijanej chromowanymi pinami osłony chłodnicy. Dynamika czterocylindrowego silnika OM 654 Klasy V o mocy 239 KM łączy się z rozsądnym apetytem na paliwo: szacowane łączne zużycie wynosi 7,3 l / 100 km.
Samochód od wielu lat jest dla mnie nie tylko środkiem lokomocji, ale też miejscem pracy. W Klasie V mogę odbywać spotkania, wygodnie prowadzić wideokonferencje i maksymalnie wykorzystać czas w drodze na obowiązki zawodowe. Co więcej napęd na cztery koła pozwala mi bez problemu dotrzeć w niemal każde miejsce treningu quadowego. Nawet to z pozoru niedostępne. Dla każdego miłośnika off-roadu to szczególnie cenna cecha – mówi Rafał Sonik.
Na pokładzie odebranej przez Rafała Sonika Klasy V znalazł się też system utrzymywania odległości DISTRONIC PLUS, a także pakiet usług Mercedes me oraz Nawigacja Plus. Model został wyposażony też m.in. w pakiet Asystenta jazdy, pakiet parkowania z kamerą 360 st., Asystenta utrzymania pasa ruchu i Asystenta wspomagania koncentracji ATTENTION ASSIST. O dostęp do rozrywki oraz informacji w pojeździe dba system wielofunkcyjny MBUX z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” (26 cm), radiem cyfrowym i nawigacją. Za doskonałe nagłośnienie odpowiada system Burmester Surround.
Jako sportowiec jestem jednym z ambasadorów Złotych Zasad Bezpieczeństwa Międzynarodowej Federacji FIA. Ten element jest więc dla mnie bardzo istotny, dlatego doceniam wysiłki marki Mercedes-Benz w zakresie poprawy bezpieczeństwa Klasy V. Od kolejnego Rajdu Dakar będziemy korzystać z systemów ostrzegających przed niebezpieczeństwem na trasie. To bardzo budujące, że również systemy Mercedesa wpisują się w trend, w którym wsparcie dla kierowcy w dbałości o bezpieczeństwo swoje, pasażerów oraz innych użytkowników ruchu jest priorytetem – podkreśla dziewięciokrotny zdobywca Pucharu Świata i zwycięzca Rajdu Dakar.
Klasa V Rafała Sonika olśniewa także wyglądem. Nadwozie w kolorze „błękit kawansytu metalik” oraz wnętrze utrzymane są w stylizacji AVANTGARDE z pakietem sportowym AMG, obejmującym m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich o wysokim połysku oraz dywaniki z emblematem AMG, a także tylny spoiler. Atmosferę komfortu w kabinie podkreśla nastrojowe oświetlenie Ambiente. Jazdę z tyłu dodatkowo uprzyjemnia pakiet stołowy, który obejmuje wiele funkcjonalnych dodatków – na składanym i przesuwanym stoliku można coś zjeść, ale także pracować lub bawić się. Fotele pokrywa tapicerka ze skóry nappa w kolorze tartufo.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: