
Hankook nowym dostawcą opon w Formule E
Od sezonu 2022-23 nowym dostawcą opon w Formule E będzie firma Hankook.
Hankook wygrał przetarg na nowego dostawcę opon w Formule E. Koreańska firma przedstawiła najkorzystniejszą ofertę i od sezonu 2022-23 zajmie się dostarczaniem ogumienia do trzeciej generacji bolidów FE.
W oświadczeniu FIA można przeczytać:
Przetarg wyłaniający dostawców nadwozia, baterii oraz opon przerósł nasze wszystkie oczekiwania. Wszystkie zgłoszenia zostały sprawdzone pod kątem zgodności z wymaganiami technicznymi, środowiskowymi, komercyjnymi oraz finansowymi.
Przeczytaj też: 8 zasad przechowywania opon
Będzie to pierwsza zmiana dostawcy opon w historii Formuły E. Od początku istnienia elektrycznej serii wyścigowej opony dostarczał Michelin. Po sezonie 2021-22 francuska firma pożegna się z FE.
Formuła E nie będzie pierwszą serią, której Hankook dostarcza opony. W ostatnich latach ich ogumienie kibice mogli zobaczyć między innymi w samochodach serii DTM i W Series.
Wcześniej wybrano nowego dostawcę baterii do samochodów Gen3 Formuły E. Zwycięzcą przetargu został Williams Advanced Engineering.
Przeczytaj też: Williams podpisuje kontrakt z Formułą E
W bolidach trzeciej generacji Formuły E nie zmieni się za to dostawca nadwozia. Nadal będzie się tym zajmować Spark Racing Technology.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: