
Gosia Rdest wygrywa w WSMP!
Najszybsza Polka w wyścigach samochodowych wygrała inauguracyjne wyścigi w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Piąty rok z rzędu w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski rywalizuje Gosia Rdest. W dwóch ostatnich sezonach Rdest zostawała wicemistrzynią Polski w klasie D4 3500. Ze względu na pokrywające się kalendarze, zawodniczka nie mogła startować we wszystkich rundach. Tym razem wszystko ułożyło się po jej myśli, dzięki czemu wystartuje w pełnym cyklu.
Przeczytaj też: Gosia Rdest ponownie będzie walczyła w WSMP!
Jedyny homologowany przez FIA obiekt wyścigowy w Polsce, tor w Poznaniu, przez trzy dni był miejscem rywalizacji w wyścigach sprinterskich oraz dwugodzinnym wyścigu Endurance.
Na starcie dwugodzinnego wyścigu Endurance pojawiło się 21 aut. Niespodzianką był udział Gosi Rdest, która w ostatniej chwili w Porsche 911 GT3 Cup zastąpiła Roberta Lukasa i wystartowała w duecie z Januszem Szymańskim. Nowy, eksperymentalny zespół wygrał zawody triumfując nad parami Błażek-Lisowski i Kordecki-Mielcarek.
Do wygranej w Endurance Gosia Rdest dołożyła pierwsze i drugie miejsce w wyścigach sprinterskich. Żyrardowianka dokonała tego za kierownicą Seata Leona Cup Racera. Po dwóch z ośmiu rund jest liderką kategorii D4 3500:
Na koniec sezonu 2020 satysfakcję da mi mistrzostwo Polski w tej klasie.
Przeczytaj też: Beitske Visser triumfuje, Gosia Rdest trzecia. Wystartowała kobieca, wyścigowa seria w e-sporcie!
Tegoroczny kalendarz WSMP składa się z 4 weekendów wyścigowych składających się na 8 rund – wszystkie na Torze Poznań. Do rywalizacji kierowcy wrócą pod koniec wakacji. 3. i 4. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski zostały zaplanowane na 28-30 sierpnia.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: