Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED
Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Dodatkowo wjeżdża na rynek z napędem hybrydowym i nowymi, tylnymi światłami OLED po raz pierwszy w historii tego modelu.
Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Patrząc na pojazd z boku zauważymy, że zarysowana na nowo listwa progowa sprawia, iż model Q5 zdaje się być lżejszy, a prześwit – większy. Z tyłu, nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor ze swą poprzeczną klamrą.
Obok podstawowej linii stylistycznej dostępne są dwie linie opcjonalne. W ramach linii „Advanced”, pionowe żebra w osłonie chłodnicy Singleframe podobnie jak osłony podwozia pod przednim i tylnym zderzakiem nie są czarne, lecz chromowane na kolor srebrny. Natomiast linia wyposażenia zewnętrznego „S line” charakteryzuje się sportową kratownicą o strukturze plastra miodu w osłonie chłodnicy Singleframe i chromowaną klamrą otaczającą dyfuzor. Dwa z dwunastu dostępnych kolorów lakieru to nowości – zielony District i niebieski Ultra. Na życzenie dostępny jest pakiet optyczny Czerń.
W odmłodzonym modelu Q5 po raz pierwszy dostępna jest kolejna generacja wydajnych diod organicznych OLED, które emitują homogeniczne światło.Zamawiając swoje Audi Q5 klienci mogą wybierać spośród trzech sygnatur świateł tylnych.
Dla każdej sygnatury stworzono charakterystyczne efekty świetlne na powitanie i pożegnanie, przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. W trybie „dynamic” systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, światła przełączają się na jeszcze inną sygnaturę. Ponadto światła tylne w technice diod organicznych OLED oferują funkcję rozpoznającą, że zbliża się jakiś obiekt: gdy do stojącego Audi Q5 na odległość krótszą niż dwa metry zbliży się od tyłu inny uczestnik ruchu drogowego, aktywują się wszystkie segmenty diod organicznych OLED.
Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m.
Sercem koncepcji obsługi w odmłodzonym Audi Q5 jest nowa jednostka główna: modułowa platforma infotainment trzeciej generacji (MIB 3), mająca dziesięciokrotnie większą moc obliczeniową niż jej poprzedniczka – MIB 2. Odmłodzone Audi Q5 – SUV klasy premium, na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Jego mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik generuje moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Aluminiowa skrzynia korbowa waży ok. 20 kg mniej niż w modelu poprzednim, a wał korbowy jest lżejszy o ok. 2,5 kg.
Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze. Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h. Oszczędność w zużyciu wynosi ok. 0,3 l na 100 km.
Klienci mają do wyboru cztery możliwości zestrojenia zawieszenia. Alternatywą dla zawieszenia standardowego jest zawieszenie sportowe. Zawieszenie standardowe ze stalowymi sprężynami jest także dostępne z systemem kontroli tłumienia o szerokim zakresie tłumienia: od komfortowego po dynamiczne. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, oprócz regulacji tłumienia może także w pięciu stopniach zmieniać wysokość położenia karoserii.
Standardowo Audi Q5 wyposażone będą w 18-calowe obręcze ze stopów metali lekkich. W ramach linii wyposażeniowych advanced i S line dostępne będą również obręcze 18-calowe. Audi i Audi Sport dostarczają dodatkowo opcjonalne felgi o średnicy 19, 20 i 21 cali.
W standardzie znajdziemy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense city. Pomaga on uniknąć kolizji z innymi uczestnikami ruchu ulicznego lub zmniejszyć ich skutki. Bezpieczeństwo zwiększają także systemy opcjonalne – asystent skrętu, asystent unikania kolizji i ostrzeżenie przed wysiadaniem. Adaptacyjny asystent jazdy na długich odcinkach może przejąć od kierowcy większość czynności związanych z przyspieszaniem, hamowaniem i utrzymywaniem pojazdu na danym pasie ruchu. Natomiast predyktywny asystent wydajności wspiera kierowcę w prospektywnym stylu jazdy i obniża zużycie paliwa.
Klienci mogą już zamawiać Audi Q5 – także z pakietem stylistycznym „edition one”. Stylistyka zewnętrzna bazuje tu na linii wyposażenia zewnętrznego S line, uzupełnionej o pakiet optyczny Czerń. Charakterystyczne elementy stylistyczne takie jak czarny emblemat Audi z przodu, z tyłu i na tylnych drzwiach, czarne relingi na dachu, czarne obudowy bocznych lusterek oraz boczne listwy progowe wykonane z karbonu, podkreślają sportowy rodowód tego modelu. Przy wsiadaniu, na jezdnię przy drzwiach rzucany jest obraz czterech pierścieni. Do pakietu wyposażenia należą tu również czerwone zaciski hamulcowe, 19-calowe felgi i sportowe fotele. Dostępne lakiery to obok nowego koloru zielonego District i niebieskiego Ultra, biały Gletscher i czarny Mythos.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: