Szóste zwycięstwo Jensona
Button jest nie do zatrzymania. Czy to nowy Schumacher? Nikt do tej pory nie robił takiego porównania, ale wyniki mówią same za siebie.
Pretendent do tytułu Jenson Button |
fot. BMW
|
W GP Turcji na skutek błędu Sebastiana Vettela na samym początku wyścigu prowadzenie objął kierowca Brawn GP Jenson Button. To już szóste zwycięstwo Brytyjczyka w siedmiu wyścigach tego sezonu. Może pomogła mu także niezbyt trafiona strategia jaką obrał zespół Red Bulla dla Sebastiana Vettela, ale sam Vettel podczas konferencji prasowej stwierdził, że Button na tyle szybko jechał,
że kierowcy Red Bull nie mieli szans go wyprzedzić.
Z całą pewnością Brawn GP to przykład wspaniałej pracy zespołowej. Ale nie da się też ukryć, że wielką rolę w zwycięstwach Jensona Buttona odgrywa jego talent i umiejętności. Wygląda na to, że jeśli nie stanie się nic nadzwyczajnego walka o Mistrzostwo Świata w sezonie 2009 jest już rozstrzygnięte.
Rubens Barrichello, Brawn GP |
fot. Brawn GP
|
Drugi kierowca Brawn GP Rubens Barrichello miał na tureckim torze chyba pecha. Brazylijczyk miał poważny problem ze startem. Jego bolid zwyczajnie nie chciał ruszyć, co spowodowało spadek z trzeciej na dwunastą pozycję. Walka z Heikkim Kovalainenem na 8. okrążeniu skończyła się piruetem i spadkiem na miejsce szesnaste. Kierowca Brawn GP nie poddawał się i próbował podczas okrążenia 11. wyprzedzić Adriana Sutila. Próba ta zakończyła się uszkodzeniem przedniego skrzydła
i koniecznością zjazdu do pitlane. Barrichello powrócił jeszcze na tor, ale jego samochód odmówił jednak posłuszeństwa i na 47. okrążeniu musiał zrezygnować z dalszej walki.
Kierowcy Red Bulla, mimo frustracji malującej się na twarzy Sebastiana Vettela po wyścigu, powinni być bardzo zadowoleni ze swojego występu. Mark Webber startujący z czwartego pola przejechał linię mety
Mark Webber i Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
jako drugi. To, że Sebastian Vettel zameldował się „dopiero” jako trzeci, mogło być wynikiem polecenia oszczędzania samochodu, jakie wydał mu inżynier na kilka okrążeń przed metą. Niemiec był szybszy od swojego kolegi z zespołu. Trudno powiedzieć, który z nich wygrałby walkę na ostatnich okrążeniach,
ale niezależnie od strategii zespół Red Bull zdobył
w Turcji 14 punktów.
Robert Kubica zaraz po starcie stracił dziesiątą pozycję na rzecz Nicka Heidfelda. Na pierwszym zakręcie musiał walczyć z Kazuki Nakajimą, ale już na drugim okrążeniu jechał na ósmej pozycji. Japończyk miał jednak problemy w trakcie drugiego pitstopu i wyjechał na tor za Polakiem. Zarówno Fernando Alonso jak i Kimi Raikkonen startujący odpowiednio z ósmego i szóstego pola już po pierwszym zjeździe do pitlane znaleźli się kolejno dopiero na czternastej pozycji i nie byli w stanie powrócić na punktowane miejsca. Wreszcie udało się Robertowi zdobyć pierwsze 2 punkty.
Miejmy nadzieję, że to początek dobrej passy Roberta!
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Liczba okrążeń |
Czas |
Poz. start |
Punkty |
1 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
58 |
1:40:44,282 |
2 |
10 |
2 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
58 |
+6,7 sek |
4 |
8 |
3 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
58 |
+7,4 sek |
1 |
6 |
4 |
9 |
Jarno Trulli |
Ferrari |
58 |
+27,8 sek |
5 |
5 |
5 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
58 |
+31,5 sek |
9 |
4 |
6 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
58 |
+39,9 sek |
7 |
3 |
7 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
58 |
+46,2 sek |
10 |
2 |
8 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
58 |
+46,9 sek |
13 |
1 |
9 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
58 |
+50,2 sek |
6 |
– |
10 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
58 |
+62,4 sek |
8 |
– |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
58 |
+64,3 sek |
11 |
– |
12 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
58 |
+66,3 sek |
12 |
– |
13 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
58 |
+80,4 sek |
16 |
– |
14 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
77 |
+1 okrążenie |
14 |
– |
15 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
76 |
+1 okrążenie |
18 |
– |
16 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
51 |
+1 okrążenie |
17 | – |
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
28 |
+1 okrążenie |
15 | – |
18 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
15 |
+1 okrążenie |
20 | – |
Wyc. |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
10 |
+11 okrążeń |
3 |
– |
Wyc. |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
10 |
+54 okrążenia |
19 |
– |
Najszybsze okrążenie: Jenson Button 1:27,579
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: