Miata Challenge 2020. 101 zawodników rywalizowało, aby pomóc chorym dzieciom – zobaczcie fotorelację!
IV Runda Miata Challenge 2020 – Ogólnopolski Puchar Mazdy MX-5 i RX-8 odbyła się na Autodromie Jastrząb. Do walki na torze przystąpiło ponad stu zawodników. Na każdym aucie mogliśmy zauważyć logo „Wyprzedzamy nowotwór”.
Miata Challenge już od 8 lat łączy motorsportową rywalizację na torach, edukację bezpiecznej jazdy i integrację miłośników japońskiej marki. To największa na świecie liga time attack Mazdy MX-5 i największy w Polsce puchar jednomarkowy.
27 czerwca na Autodromie Jastrząb do walki przystąpiło 101 zawodników. Organizator podzielił kierowców na klasy zależne od pojemności silnika i generacji Mazdy. Najliczniej obsadzona była Klasa 2, czyli Mazdy MX-5 I i II generacji wyposażone w silniki 1.8 l. Wystartowało w niej aż 41 zawodników. Do klasyfikacji liczyła się suma trzech najlepszych czasów przejazdów uzyskanych podczas całego dnia na torze.
IV Runda Ogólnopolskiego Pucharu Mazdy to była inauguracja współpracy w ramach kampanii społecznej „Wyprzedzamy nowotwór”, której organizatorem jest Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Akcja, która na początku sierpnia podczas Rajdu Rzeszowskiego będzie obchodzić trzecią rocznicę istnienia, rozlewa się w ten sposób coraz szerzej po świecie motorsportu. Kolejna Runda Miata Challenge już 1 sierpnia na Torze Wyścigowym Silesia Ring.
Karol Himber, współorganizator Miata Challenge, bez wahania zdecydował o wsparciu kampanii. – Z dużą przyjemnością włączyliśmy naszą wyścigową społeczność w akcję „Wyprzedzamy Nowotwór”. To zresztą nie pierwszy raz kiedy nasi zawodnicy pokazują, że mają otwarte serca. W zeszłym roku ufundowaliśmy turnus rehabilitacyjny dla dziewczynki z porażeniem mózgowym. Zbiórka potrzebnych środków finansowych zajęła nam dwie rundy. – mówi Himber.
Wyprzedzamy Nowotwór” to kampania edukacyjna. – Naszym celem jest uświadomienie, że dzieci także chorują na nowotwór, a znajomość objawów choroby i zachowanie czujności jest kluczowe dla uratowania życia malucha. – mówi Emilia Kotarska, członek zarządu Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową.
Im więcej szumu zrobimy, tym lepiej. Wielu z naszych zawodników, w tym ja sam, jest rodzicami i doskonale rozumiemy problem bagatelizowania przez lekarzy rodzinnych różnych zgłaszanych przez rodzica symptomów dotyczących ich dzieci. Wielu z nas na wizytach lekarskich mogło odczuć, że jest się nadwrażliwym, jeżeli chodzi o zdrowie dziecka. Przynajmniej ja mam takie doświadczenia. To dobrze, że taka akcja powstała. Wczesna diagnoza daje ogromne szanse na wyleczenie z nowotworu. – dodaje Karol Himber.
Wyniki IV RUNDY Miata Challenge 2020 Tor Jastrząb:
Klasa 1 – NA/NB 1.6, NC 1.8, ND 1.5
I – Jakub Pichola
II – Ignacy Święs
III – Mateusz Pełka
Klasa 2 – NA/NB 1.8
I – Artur Turcu
II – Arkadiusz Kołodziejczyk
III – Bartłomiej Hyży
Klasa 3 – NC/ND 2.0
I – Konrad Pniaczek
II – Michał Chlewiński
III – Rafał Kurbiel
Klasa 4 – RX-8
I – Tomasz Zduńczyk
II – Mateusz Piórkowski
III – Marek Dróżdż
Klasa 5 – turbo / nieseryjne silniki
I – Tomasz Lesiński
II – Bartłomiej Józwiak
III – Antoni Zarychta
Klasa 6 – SPEC MIATA NA/NB (dodatkowa klasyfikacja)
I – Adrian Bukowski
II – Dawid Zuchowski
III – Jakub Kielech
Klasa 7 – SPEC MIATA NC (dodatkowa klasyfikacja)
I – Łukasz Nowaczek
II – Alan Jawor
III – Marcin Różycki
Klasa 8 – STOCK (dodatkowa klasyfikacja)
I – Piotr Sójka
II – Paweł Wareluk
III – Piotr Zalewski
Klasa 9 – KOBIET (dodatkowa klasyfikacja)
I – Agata Lis-Marciniak
II – Iga Machałowska
III – Agnieszka Zaborowska-Kozieł
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: