Ilość paliwa przed GP Turcji

Różnice w ilości paliwa w samochodach czołowych zawodników są niewielkie. Wśród pierwszych dziesięciu kierowców najbardziej zatankowanym bolidem będzie ruszać Robert Kubica.

Jenson Button w otoczeniu mechaników
fot. Brawn GP

Zgodnie z przepisami po kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Turcji FIA opublikowała wagę bolidów.
Sebastian Vettel startujący z pole position ma według naszych obliczeń nieco mniej paliwa w zbiorniku swojego bolidu niż Jenson Button. Anglik powinien być więc w stanie przejechać o 2 okrążenia więcej. Przewaga kierowcy Brawn GP jest jednak tak niewielka, że nie może być on pewien, czy uda mu się wyprzedzić Vettela dzięki późniejszemu zjazdowi na pit stop. Jeśli Sebastian Vettel zyska odpowiednią przewagę do czasu swojego zjazdu na dotankowanie, jego pozycja powinna być niezagrożona. Z drugiej strony, Jenson Button ma jeszcze jedno zadanie do wykonania – utrzymać za sobą niewiele lżejszy samochód Rubensa Barrichello.

Poz. startowa

Kwalifikacje

Kierowca

Waga (kg)

Paliwo (kg)

Liczba okrążeń

1

1

Sebastian Vettel

649,5

44,5

15

2

2

Jenson Button

655,5

50,5

17

3

3

Rubens Barrichello

648

47,5

16

4

4

Mark Webber

656

51

17

5

5

Jarno Trulli

652

47

16

6

6

Kimi Raikkonen

658

53

18

7

7

Felipe Massa

654

49

16

8

8

Fernando Alonso

644,5

39,5

13

9

9

Nico Rosberg

660

55

19

10

10

Robert Kubica

664

59

20

11

11

Nick Heidfeld

681,5*

76,5

27

12

12

Kazuki Nakajima

680,4*

75,4

26

13

13

Timo Glock

689*

84

30

14

14

Hiekki Kovalainen

665*

60

21

15

15

Adrian Sutil   

668,5*

63,5

22

16

16

Lewis Hamilton

696,5*

91,5

32

17

17

Nelson Piquet

689,6*

84,5

30

18

18

Sebastien Buemi

686,5*

81,5

29

19

19

Giancarlo Fisichella

688,5*

83,5

29

20

20

Sébastien Bourdais  

701*

96

34

* waga podana przez zespoły
Obliczenia zostały wykonane na podstawie średniego zużycia paliwa na jedno okrążenie wg Williamsa,
(waga paliwa/ 2,658 kg na okrążenie) – okrążenie instalacyjne i zjazdowe do pitlane.

Jak zwykle ciekawe jest jaką strategię obiorą zespoły. Biorąc pod uwagę poprzednie wyścigi, bardziej niż gdzie indziej na Istanbul Park Circuit istotną rolę odgrywa to, z której strony toru kierowcy ruszają – „czystej” czy brudnej”. Dobranie opon będzie więc także bardzo ważne.  Zużycie miękkiego ogumienia było  tematem od początku weekendu w Turcji.  Zastosowanie miękkiej mieszanki na początku wyścigu zwiększa szanse dobrego startu, ale prawdopodobnie ich degradacja będzie większa niż w późniejszym czasie, kiedy tor będzie bardziej nagumowany. Biorąc pod uwagę długość zaplanowanych pierwszych przejazdów większość kierowców wybierze jednak twarde opony. Wyjątkiem może być mający najmniej paliwa w swoim bolidzie Fernando Alonso.
Lewis Hamilton i Sebastien Bourdais mają najcięższe samochody, więc po raz pierwszy na pitstop zjadą oni dopiero na półmetku wyścigu.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze