Ford i Volkswagen wspólnie wyprodukują 8 milionów samochodów!
Ford i Volkswagen podpisały umowy dotyczące wspólnych projektów w segmentach samochodów użytkowych, elektrycznych i autonomicznych. Dowiedziałyśmy się, że produkcja na potrzeby Forda ruszy w Polsce. Chodzi o model Transit Connect.
Ford Motor Company i Volkswagen AG podpisały umowy, dzięki którym spodziewają się zaspokoić szybko zmieniające się potrzeby swoich klientów w Europie i innych regionach. Umowy zakładają wykorzystanie uzupełniających się zasobów obu firm w segmentach średnich samochodów dostawczych i komercyjnych pojazdów elektrycznych.
Czytaj więcej: Ford i Volkswagen łączą siły
Sojusz zakłada:
- Wprowadzenie średniej wielkości pick-upa, opracowanego i zbudowanego przez Forda, który od 2022 roku będzie sprzedawany przez Volkswagena w gamie Volkswagen Samochody Dostawcze jako Amarok
- Wzmocnienie pozycji obu firm na rynku pojazdów użytkowych już od 2021 r. poprzez wprowadzenie miejskiego samochodu dostawczego opartego na najnowszym modelu Caddy, opracowanego i zbudowanego przez Volkswagen Samochody Dostawcze, a także poprzez wprowadzenie jednotonowego furgonu dostawczego, stworzonego przez Forda;
- Do roku 2023 zwiększenie zróżnicowania oraz poszerzenie oferty pojazdów elektrycznych i zeroemisyjnych Forda w Europie, poprzez wprowadzenie modelu opracowanego na platformie Modular Electric Drive lub MEB Volkswagena.
Zarówno Ford, jak i Volkswagen wyrobiły sobie doskonałą renomę jako producenci pick-upów i samochodów dostawczych, oferując takie popularne modele, jak Ford Ranger i Ford Transit, a także Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy i Amarok. Ford samodzielnie wprowadzi w ciągu najbliższych 24 miesięcy wersje elektryczne Transita i F-150 dla klientów komercyjnych, którzy coraz bardziej potrzebują modeli zeroemisyjnych o wysokich osiągach, skomunikowanych z siecią, przekazujących dane, wyposażonych w systemy sztucznej inteligencji.
Ford, jako partner wiodący, będzie w przyszłości produkował na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nową wersję Amaroka, bazującą na modelu Ford Ranger. Następca Amaroka, począwszy od roku 2022, wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA.
Przeczytaj również: Ford i Volkswagen razem będą tworzyć samochody elektryczne i w pełni autonomiczne
Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swą premierę miał w lutym tego roku. Będzie on, począwszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwą Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford będzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z marką Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po światowej premierze w lutym 2020 roku został bardzo pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe media, rozpocznie się w drugiej połowie tego roku w Poznaniu.
Wykorzystanie w europejskiej gamie Forda volkswagenowskiej platformy MEB będzie kolejnym kamieniem węgielnym strategii Volkswagena, zakładającej upowszechnianie pojazdów elektrycznych i dalszym krokiem obu firm w stronę realizacji zobowiązań porozumienia paryskiego z 2015 r. Ford liczy na wprowadzenie w ciągu kilku lat – począwszy od roku 2023 – 600 000 pojazdów elektrycznych, korzystających z architektury MEB, którą stworzono dla pojazdów z napędem elektrycznym, z myślą o kompromisie przestrzeni i oszczędności. Pojazd, który zostanie zaprojektowany i skonstruowany przez Forda w Kolonii-Merkenich, będzie kolejnym elementem gamy w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, którego sprzedaż rozpocznie się w roku 2021 r.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: