Nowe BMW serii 4 Coupé gotowe do startu. Gigantyczne „nerki” to prawda
Nowe BMW serii 4 Coupe właśnie zostało zaprezentowane i faktycznie wyróżnia się olbrzymimi, kontrowersyjnymi "nerkami", o których spekulowano na długo przed oficjalną prezentacją. W trakcie wirtualnej prezentacji producent ogłosił, że będzie to sportowy "bliźniak" nowej serii 3. Podoba się?
Na początku sprzedaży oferowanych będzie pięć wariantów i po raz pierwszy również sportowe BMW M440i xDrive Coupé. Najmocniejszy model wyposażony będzie w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. Poza tym w ofercie będą cztery 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4‑cylindrowy silnik wysokoprężny. W marcu 2021 r. dojdą do tego dwa 6‑cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.
Przeczytaj również: Nowe BMW serii 4 – czy grill rzeczywiście będzie tak wielki?
Dzięki technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym, alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 11 KM. Środek ciężkości jest teraz niższy o 21 mm i rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm niż w nowym BMW serii 3 Limuzyna.
W wyposażeniu dodatkowym ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.
We wszystkich standardem ma być 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic. Na liście opcji pojawi się jej sportowa odmiana z nową funkcją „Sprint” do szybkich i dynamicznych przyspieszeń.
W ofercie również: pakiet sportowy M Pro m.in. z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Kokpit teraz dostępny jest z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala.
Producent zadbał też o klimat we wnętrzu – mamy do dyspozycji Wyciszoną przednią szybę i nową 3-strefową klimatyzację automatyczna w standardzie, o 24 mm dłuższy szklany dach przesuwno-uchylny, oświetlenie ambientowe ze światłem powitalnym, system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon i ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona lub kluczyka BMW z wyświetlaczem jako wyposażenie dodatkowe.
Czytaj więcej: Test BMW X3 M Competition – Wściekły jak byk, potulny jak baranek
Karoseria wyróżnie się przede wszystki wyrazistymi proporcjami przodu i dynamicznymi kształtami. Atrapa chłodnicy jest jeszcze większa niż kiedykolwiek. W trakcie prezentacji wirtualnej dowiedziałyśmy się, że jest to związane z zapotrzebowaniem na powietrze chłodzące.
Wyświetlacz BMW Head-Up ma teraz większą powierzchnię projekcyjną o 70%, natomiast mapy BMW są w standardzie – nowoscią jest aktualizacja danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji.
Więcej: Test BMW M135i xDrive – czas na zmiany
Warianty modelowe:
BMW 420i Coupé: Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 1998 cm3, moc: 135 kW (184 KM) przy 5000 – 6500 obr/min, maks. moment obrotowy: 300 Nm przy 1350 – 4000 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,5 s, prędkość maksymalna: 240 km/h
BMW 430i Coupé: Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 1998 cm3, moc: 190 kW (258 KM) przy 5000 – 6500 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1550 – 4400 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
Przeczytaj również: Test BMW 850i xDrive Cabrio – błogosławione przekleństwo
BMW M440i xDrive Coupé: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 2998 cm3, moc: 275 kW (374 KM) przy 5500 – 6500 obr/min, maks. moment obrotowy: 500 Nm przy 1900 – 5000 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,5 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
BMW 420d Coupé: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750 – 2500 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h
BMW 420d xDrive Coupé: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750 – 2500 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,4 s, prędkość maksymalna: 238 km/h
Czytaj więcej: Test BMW X4 M Competition 3.0 510 KM – za każdym razem pokaże nowe oblicze
BMW 430d xDrive Coupé (przewidywana dostępność od marca 2021 r.): Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 2993 cm3, moc: 210 kW (286 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 650 Nm przy 1500 – 2500 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,2 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
BMW M440d xDrive Coupé (przewidywana dostępność od marca 2021 r.): Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 2993 cm3, moc: 250 kW (340 KM) przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 700 Nm przy 1750 – 2250 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: