Dodge Super Charger Hellephant – „słoń” z piekła udowadnia, że Amerykanie nie lubią downsizingu
Mopar stworzył propozycję silnika dla miłośników niecodziennych wrażeń - ten potwór pod maską może generować moc ponad 1000 KM! Jednostkę Hellephant umieszczono w pokazowym koncepcie Super Charger, dla którego punktem wyjścia był Dodge Charger z 1968 roku.
Propozycja silnika od Mopar nie jest typowa dla tych „z punktu A do B”. Nieposkromiona, widlasta ósemka Hemi wyróżnia się pojemnością aż 426 cali sześciennych. Maksymalny moment obrotowy sięga tutaj 1290 Nm.
Inżynierowie Mopar zmodyfikowali alternator, pompę wspomagania w układzie kierowniczym, czujniki temperatur i ciśnień oraz dodali moduły elektroniczne. Powiększono cylindry oraz tłoki, co w rezultacie zwiększyło pojemność z 6,2-litrów do 7 litrów. Silnik otrzymał nową turbosprężarkę oraz zestaw kutych tłoków i zaworów z Dodge Challenger Demon. Hellephant został opracowany z myślą o o wyścigach równoległych w klasie NHRA Factory Stock Showdown.
W koncepcie Super Charger, zbudowanym na bazie Dodge Charger z 1968 roku, również wiele zmieniono. Nadwozie zostało poszerzone przy użyciu paneli z włókna szklanego, a koła rozstawione zostały szerzej z przodu i z tyłu. Słoń „z piekła” ma również wzbogacony układ hamulcowy o tarcze i klocki Brembo, a wydech groźnie prezentuje się z końcówkami – przywędrował wprost z Alfy Romeo Stelvio. We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele z 4-punktowymi pasami Sabelt oraz klatkę bezpieczeństwa.”Piekielna” jednostka silnikowa została połączona z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów T-6060, rodem z modelu Challenger SRT Hellcat.
Silnik może kupić już każdy chętny, ale nieco odstrasza cena, ustalona na 29 995 dolarów. Przy okazji warto dokupić zestaw akcesoriów – komputer sterujący, kable, czujniki i tym podobne, dedykowane drobiazgi, wycenione na dodatkowe 2265 dolarów. Jeśli jednak będzie za drogo, Mopar w swojej ofercie ma również jednostkę o mocy 707 KM, która napędza Chargera Hellcata oraz Jeepa Grand Cherokee Trackhawka za jedyne… 19 tysięcy dolarów. Silnik Hellephant według producenta przeznaczony jest do „wszystkich samochodów, do których pasuje”, czyli do klasycznych muscle carów i terenowych modeli wyprodukowanych przed 1976 rokiem.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: