Mercedes przedstawia zmodernizowaną klasę E
Zmodernizowana Klasa E wprowadza 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania, określanych jako "intelligent drive".
Nowe systemy mają za zadanie zapobiegać wypadkom z udziałem pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także z udziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.
|
Nowy model korzysta z rozwiązań, które znajdą zastosowanie w kolejnej generacji Klasy S.
Klasa E występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych, a jej nadwozie zyskało świeże proporcje. Przedni pas został całkowicie przeprojektowany. Zintegrowane lampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji. Maskę i przednie błotniki także uformowano od początku, podobnie jak nowy przedni zderzak, wolny od funkcji oświetleniowych. Wypukłości biegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optycznie sylwetkę Klasy E, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodąca linia boczna. Horyzontalnie ułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia. W kokpicie nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.
Wszystkie elementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia.
Poza linią standardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCE oraz AVANTGARDE.
Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o
4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa. a także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 – po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem.
Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC, uzbrojonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniających normę emisji spalin Euro VI.
Gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. E 300 BlueTEC HYBRID zużywa średnio 4,1 l/100 km, generując 107 gramów dwutlenku węgla na kilometr.
fot. Mercedes |
Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M – jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.
Każdy z reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer. Łączy on dostosowaną do prędkości jazdy siłę wspomagania ze zmiennym przełożeniem w całym zakresie kąta skrętu.
Lista opcji obejmuje teraz system HANDS-FREE ACCESS, który pozwala otworzyć i zamknąć tylną klapę bezdotykowo.
Standardowo Klasa E występuje z systemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje on z urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS. Opcjonalnie można wzbogacić go o 6-płytową zmieniarkę płyt CD oraz układ nawigacji Becker MAP PILOT.
Alternatywnie, Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E system multimedialny COMAND Online z wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem i funkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz – na życzenie – 6-płytową zmieniarką DVD. COMAND Online zapewnia dostęp do sieci podczas postoju.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: